Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riiklik sõidukimaks juulist
Valitsuse pressiesindaja Daniel Vaarik rääkis, et eelnõu kohaselt kehtestatakse üleriigiline mootorsõidukimaks käesoleva aasta juulis v.a Tallinnas ja Alajõel, kus seadus jõustub järgmise aasta jaanuaris.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Andres Hunt ütles, et mootorsõidukimaksu tuleb hakata maksma kuni 1500 kg kaaluvate sõidukite pealt 330 krooni aastas. Sama raskete diiselmootoriga autode maksumäär on 660 krooni.
Kuni ühetonnise registrimassiga sõiduautodele kehtestatakse seaduseelnõu kohaselt ühtne maksumäär, üle ühe tonni kaaluvate sõidukite puhul suureneb maksumäär iga täiendava saja kilogrammi kohta. Näiteks 1901 --2000 kg kaaluv bensiinimootoriga sõiduk maksustataks uue seaduse kohaselt 830 krooni suuruse sõidukimaksuga aastas, samas kaalus diiselmootoriga autode maksumäär on 1660 krooni.
Mootorrataste maksumäär on nende kaalust sõltumata 90 krooni aastas.
Andres Hunt ütles, et uue sõidukimaksu peamine sisu on selles, et ta sätestab mootorsõidukimaksu riikliku maksuna senise kohaliku maksu asemel. Sõidukimaksust laekuv raha on mõeldud kohalikele eelarvetele.
Hunt ütles, et põhiliselt on valitsuses diskuteeritud selle üle, kuidas sõidukimaksust laekunud raha jagada. Algredaktsioonis oli see pandud sõltuma omavalitsuse territooriumil registreeritud sõidukite arvust.
Nüüd on enim toetust kogunud variant, kus raha jagamine sõltub kohaliku omavalitsuse haldusalas asuvate teede, tänavate ja sildade pikkusest, rääkis Hunt.
Teine küsimus on Hundi sõnul maksustamise põhimõttes -- kas kehtestada mootorsõidukimaks omandimaksuna või mitte.