Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Telefon nõuab võlgu sisse inkassofirma Intrum Justitia vahendusel
Äripäeva poole pöördus üks kodanik, kellel tekkis 703kroonine telefonivõlg eelmisel aastal. Kuna selles korteris ei elanud keegi, ei saanud võlgnikud esimest meeldetuletust kätte. Teise kirja peale maksti võlg 17. jaanuaril Eesti Telefoni esinduses ära.
Kuu aega hiljem, 19. veebruaril sai Eesti Telefoni klient kirja firmalt Intrum Justitia, kus oli kirjas, et 16. veebruari seisuga on kliendil maksmata 703 krooni ja 5 senti.
Inkassofirma ähvardas pöörduda kohtu poole, et kui võlga kohe ei tasuta. Võlgu oldud telefoniarvele oli lisatud 354 krooni, mis olevat Intrum Justitia teenustasu võla sissenõudmise eest.
«Probleem on tegelikult meie firma sisene, sest lootusetud võlad ei lähe arveldussüsteemi, kus nad automaatselt võla tasudes kustutatakse,» rääkis Enno Kiviloo.
Samas põhjendas Kiviloo sellist teguviisi, et Eesti Telefoni jaoks on oluline võlad mingil moel kätte saada, sest kliendid on Eesti Telefonile võlgu jooksvalt 8--9 miljonit krooni.
Intrum Justitia nõuete käsitleja Elen Veski ütles, et nende firma tegeleb võlgade sissenõudmisega ainult Eesti Telefonilt saadud andmete alusel ja nad ise arvete tasumist ei kontrolli.
Veski väitis, et võla sissenõudmise teenustasu maksavad klient ja Eesti Telefon pooleks, klient maksab Intrum Justitiale 354 krooni ja Eesti Telefon 500 krooni.