Renault ehmatab üliefektse ideeautoga

27. veebruar 1998, 00:00

Mootor: 2 l, R4
Võimsus: 100 kW
Pikkus: 3850 mm
Laius: 1850 mm
Kõrgus: 1360 mm
Teljevahe: 2475 mm
Tühimass: 1050 kg
Rehvid: 245/55 R17

  • 24. detsembril 1898. aastal veeres Renault' tehasest Pariisis välja firma esimene auto, mis kandis nime Voiturette. Tänaseks on Renault tõusnud Prantsusmaa suurimaks autotootjaks ja Renault' autod enimlevinud prantsuse autodeks väljaspool Prantsusmaad.
  • Tänavune aasta on firma juubeliaasta -- möödus 100 aastat Voiturette'i valmimisest. Ehkki juubeli põhiosa langeb sügisele, mil Pariisis toimub rahvusvaheline autonäitus, on juubeliüritused juba käivitunud -- järgmisel nädalal algaval Genfi rahvusvahelisel autonäitusel esitleb Renault üliefektset putuka välimusega ideeautot Zo.

    Zo on kolmekohaline rotster, mis on varustatud otsesissepritsega bensiinimootoriga. Auto disainimisel on inspiratsiooni saadud kaherattaliste sõidukite maailmast, samuti paari aasta eest mööda autonäitusi keerelnud ideeautost Argos.

    Zo aluseks on Renault' seeriamudelil Spider kasutatav alumiinium?assii. Kere on valmistatud süsinikfiibrist. Esmavaatlusel hämmastab juhi töökoha paigutus -- see asub mitte harjumuspäraselt salongi vasakus või paremas ääres, vaid hoopis keskel.

    Zo mootoriks on Renault' uus 136hobujõuline 2-liitrine mootor, mis ilmub lähimas tulevikus ka Renault' seeriamudelitele. Seni kasutab analoogset uue põlvkonna otsesissepritsega bensiinimootorit kogu maailmas seeriamudelil vaid Mitsubishi oma Carisma GDI juures.

    Zol kasutatakse automaatkäigukasti.

    Täiesti ainulaadne on Zo vedrustus, mis peab tagama auto sõidukõlbulikkuse nii maanteel kui maastikul. Selle saavutamiseks kasutatakse uuetüübilist pneumo-hüdrovedrustust, mis võimaldab vastavalt teeoludele muuta 130 millimeetri võrra auto kliirensit sekundite jooksul. Sportre?iimis lastakse auto alla, see muutub jäigemaks ja täpsemini juhitavaks, maastikul on auto kõrgem ja vedrustus pehmem, suurendades seeläbi auto läbimisvõimet ja sõidumugavust.

    Auto universaalsust arvestades valmistas Michelin Zo tarbeks spetsiaalsed rehvid, mis sobivad nii ühe kui teise olukorra tarbeks.

    Renault' ja Michelini kõrval osalesid Zo valmimisel veel Speedline (rattad), Sagem (näidikud), samuti Sommer Industrie, BASF ja Philips.

    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    28. November 2011, 18:13
    Otsi:

    Ava täpsem otsing