Kauplusevarga vastu aitab müüja ja turvamehe liit

03. märts 1998, 00:00

Lääneliku klienditeenindusega kaubandusettevõtete sisekord avab seniteadmata võimalusi nn müügisaalivargusteks ning võimaldab personalipoolseid pettusi. Kauplusevarguste ja kao ennetamiseks töötage välja turvastandardid.

Turvastandardite eesmärgid on:

  • valitseda firma riske ja muuta need minimaalseteks või kõrvaldada. Riskide haldamise abinõudeks on riski vältimine, riski edasilükkamine, riski vähendamine, kindlustamine, riski võtmine ning katastroofiplaan
  • tõsta firma turvalisuse taset;
  • luua eeldused turvalisuse arendamisele;
  • vähendada firma kindlustusmakseid;
  • vähendada kadu;
  • luua tugev firma turvalisusimago;
  • parandada personali ning klientide heaolu;
  • luua turvarutiin;
  • vältida ekslikke investeeringuid;
  • luua konkurentsivahend või -abinõu;
  • luua firmaketis ühtlane turvalisuse tase.
  • Kao vähendamise eest vastutab kogu kaupluse personal üheskoos. Personal on kõige tähtsam ning suutlikum kauplusevarguste tõttu tekkiva kao mõjutaja.

    Oma töö kõrvalt peaks jälgima samuti turvalisust puudutavaid asjaolusid ja turvarutiini.

    Mõjutamine ei ole mingi ime tegemine, vaid mingit tegevust puudutavate asjaolude pidev silmaspidamine.

    Juhtkond peab olema huvitatud ning valmis vähendama kadusid. Juhtkond peab nõudma oma alluvatelt kao vähendamiseks rakendatavate abinõude kasutamist ning oma töö (põhitegevuse) hoolikat sooritamist. Kauplus peab olema igati puhas ning korras.

    Nõuded töötajale:

  • täida tööülesandeid (hinnasiltide paigaldamine, pakkumine vm) alati nii, et näed kaupluses toimuvat ja saad võimalikult hästi jälgida ümbrust;
  • proovikabiin on kõige parem näppamiskoht. Märka alati neid kasutavaid isikuid;
  • märka sisenevat klienti. Näita seda välja selge tervituse ja peanoogutusega;
  • hea klienditeenindus on parim kauplusevarguste ennetaja.
  • Kui kahtlustad, et on toimumas midagi, enneta seda, luues silmside ja liikudes kahtlustatava lähedale;

  • jälgi, mis tooteid võetakse ja kui palju. Toeta turvatöötajate tegevust, anna vihjeid ja vajadusel aita;
  • pea meeles, et üks või paar valvurit ei suuda kauplust turvaliseks muuta, selleks vajatakse kõiki võimalikke silmapaare;
  • hoolitse, et turvaelemendid kinnitataks kaubale korralikult;
  • paiguta kergesti varastatavad tooted valvatavate kohtade lähedusse;
  • jälgi vaikseid nurki ja klientide WC, laoruumide ja vahelaoruumide ümbrust;
  • jälgi isikuid, kellel on kaasas spordikott, mõne teise firma kilekott;
  • jälgi turvaväravate reageerimist lapsevankritele;
  • korja laudadele ja põrandatele jäetud t?ekid ning rebi puruks.
  • Mitteprofessionaalne varas on sageli lohakalt riietatud. Tal on kaasas suur tühi kott, ta jälgib müüjaid ning turvatöötajaid, liigub aeglaselt ja vaatab ringi, vältides silmsidet.

    Varas ei soovi, et teda teenindatakse, ta käib kaupluses korduvalt, kannab kaasas mõnd toodet, kuid kassas või uksel pole neid näha. Varas läheb tühjadesse osakondadesse ja proovikabiinidesse.

    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing