Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordirisk sunnib laiendama tootmist

    Rannila Profiil rajab logistika ümberkorraldamiseks Kiievisse tootmise. See võimaldab lühendada tarneaega Ukraina klientidele ja vältida toodete kahjustamist transportimisel.
    Transport Eestist Ukrainasse võtab aega kaks nädalat. Kui katusepanija Ukrainas ei taipa kõiki katuseplekke, vihmaveetorusid ja -renne Eestist tellida ühekorraga või soovib ta midagi töö käigus ümber vahetada, võib katusepanek venida mitme kuu pikkuseks.
    Kohalik tootmisbaas võimaldab kliendi soove kiiremini täita. Ära jäävad ka transpordi käigus toodangule tekkivad pisivigastused, mis häirivad müügitööd.
    Ukraina strateegia esime-ne etapp on luua seal jaotusvõrk, mida me praegu ka teeme. Järgmises etapis on kavas rajada tootmine.
    Samas ei ole tootmise rajamine Ukrainasse mahtude kasvamise korral meile nii aktuaalne. Kuulume Akzo Nobeli kontserni, millel on tehased üle Euroopa ja meil on võimalik Ukrainasse tooteid võtta ka lähemalasuvatest Akzo Nobeli tehastest.
    Esialgu oleme läinud seda teed, et meil on Ukrainas partnerid, kes on juriidiliselt meie toodangu maaletoojad. Meie müügimeeskond korraldab turu toe ja klienditeeninduse. Transpordi korraldamine on meie Ukraina partnerite õlul. Pole kuulnud, et neil oleks transpordiga suuri probleeme.
    Vedu Ukrainasse on võr-reldes teiste regioonidega kallis. Kui ettevõtte mahud on suured, siis on kohapealne tootmine kindlasti efektiivne.
    Ukrainasse sõidul on läbitavad transiitmaad Läti, Leedu, Valgevene. Kõigis neis muutub pidevalt maksustamine. Tulevad juurde ökoloogiamaksud, veterinaarmaksud, kindlustused. Valgevenes peab iga reisi eest maksma 155dollarilist transiidimaksu. Ukrainas on lisaks ökoloogimaksule ka sissesõidumaks, tervisekindlustuse maks ja kütuse sundostmise maks. Kui kõik kokku liita, maksab täiskoorma vedamine Kiievisse 26 000--28 000 krooni. See tuleb tellijal kinni maksta, kes omakorda peab selle lisama toote hinnale.
    Kahtlemata on Ukraina kõrgema riskiastmega kui Soome. See ei tähenda aga, et sinna saadetavat veost ei saa kindlustada.
    Leks Kindlustusel kuulub Ukraina SRÜ riikide Euroopa osa kategooriasse. Seal on kindlustus kallim kui Balti riikides või Skandinaavia regioonis, sest juhtumi saabumise tõenäosus on suurem. Ukrainas tundub suurem olevat varguse ja röövimise risk.
    Samas liiklusõnnetusse sattumise risk ei ole seal oluliselt suurem kui teistes piirkondades. Ka kauba purunemise risk ei ole ilmselt suurem. See ei sõltu otseselt piirkonnast. Purunemine on tavaliselt mingi riski tagajärg (näiteks liiklusõnnetus) või tingitud laadimis- ja pakendivigadest.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.