Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Opmanni fiasko

    Toomas Luman süüdistab Siimanni valitsust totalitaarse ametnikevõimu kehtestamise katses, sest sõidukite erisoodustuse maksu rakendamise määrus piirab tema sõnul isikuvabadusi. «Näib, et istuv valitsus on loobunud parempoolsetest põhimõtetest,» ütles Luman.
    Riigi ja ettevõtjate vahel sõlmiti Lumani kinnitusel paar aastat tagasi kokkulepe autode maksustamise kohta, mille kohaselt ei vabastata ametiautod käibemaksust. Kokkulepe pidi tema sõnul asendama erisoodustuste eest võetavat maksu, sest maksuametile esitatavates aruannetes on marsruutide paikapidavust võimatu kontrollida. «Kui valitsejatel puudub järjepidevus ja nad ei mäleta, siis ettevõtjad mäletavad seda kokkulepet,» ütles Luman.
    Rahandusministri 12. veebruari määrusega rakendatud õigusaktid kubisevad vigadest, mida pole võimalik ükshaaval parandada, lausus Luman. «Autode maksustamine on väiksem probleem, rahandusministri esitatud dokumentide kogum viitab ametnike omavolitsemise suurenemisele,» ütles Luman.
    Liisinguühingute liidu tegevdirektor Reet Hääl leidis, et automaks võiks olla isegi senisest suurem, kuid see peaks olema üheselt määratletav ja selgelt mõistetav summa. «Rahandusministeerium väldib maksupoliitikat kujundades selgust, et varjata maksukoormuse reaalset tõusu,» väitis Hääl.
    Hääl pidas loomulikuks, et pärast määruse tagasivõtmist ühtlustatakse autode kasutamise erisoodustuse piirmäär ja isikliku sõiduki kasutamise eest kompenseeritav summa. Praegusel kujul esitab rahandusministri määrus erisoodustuse arvestuslikuks hinnaks 2000 krooni kuus, isikliku sõiduauto kasutamise eest ametisõitudeks kompenseeritakse endiselt vaid 500 krooni.
    Hääl nimetas teekonnalehtede täitmise nõuet absurdseks. «Kui Alo Koop hakkab teekonnalehtede täitmise programmi müüma, seisan Pennu ukse taha järjekorda,» teatas Hääl.
    Audiitorfirma KPMG Estonia juhatuse esimees Andres Root soovitas, et ettevõtjad peaksid praegu asuma äraootavale seisukohale, sest rahandusministri määrus on praegusel kujul ettevõtjatele selgelt kahjulik.
    «Arenenud riikides maksustatakse küll erisoodustuste saajad, kuid Opmanni määruses on kõik pea peale pööratud ning maksustatakse erisoodustuste andjaid,» juhtis ta tähelepanu määruses esinevatele vigadele. «Ma siiski ei soovita ministril seda muuta, sest mulle kui eraisikule on see päris mõnus,» lisas Root. Ta pidas õigeks kindla maksusumma määramist, mis oleks maksumaksjale mõistetev. Praegune määrus annab oma ebamäärasusega avaraid tõlgendamisvõimalusi, väitis ta.
    «Säilitagem rahu, sest ükski õigusakt ei jõustu enne avaldamist,» rahustas audiitor ettevõtjaid.
    «Olen piisavalt vana, et mäletada teekonnalehti sissekannetega «sõit ENSV piires»,» ütles ASi Pakterminal finantsdirektor Toomas Rammo. Pakterminal on soetanud osa autosid erisoodustuse andmist silmas pidades ning firma kavatseb hakata nende pealt maksma maksu, võttes aluseks 2000kroonise erisoodustuse hinna.
    Rammo oli kindel, et autodelt, mille kohta hakatakse pidama sõidupäevikut, erisoodustuse maksu laekumist ette näha pole.
    Veel eile pidasid rahandusministeeriumi ametnikud erisoodustuste maksustamise rakenduslikku osa täiuslikuks.
    Määruse koostanud Lemmi Oro ministeeriumi maksupoliitika osakonnast ütles, et talle eilse päeva jooksul helistanud kümmekond ettevõtjat polnud alates 1994. aastast kehtiva erisoodustuste maksustamise seadusega kursis ja on ilmselt maksuvõlglased.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.