Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti autoostja eelistus jahmatab
Üheksakümnendate aastate alguses oli meie rahvaautoks Datsun 100, seejärel Ford Sierra. Aastapäevad tagasi hõivas selle koha Honda Civic ja ka uus aasta tõotab edu Hondale.
Praegune seis, kus eesotsas püsib juba teist kuud 295 000 krooni maksev Honda CR-V, paneb autostatistikud üle maailma kukalt kratsima -- vaevalt teist sellist maad leida võib, kus turuliidriks linnamaastur. Tõsi, Honda (aga samuti Toyota, Audi, Subaru ja Volkswageni) numbreid kasvatab autode müük välismaistele ostjatele.
Alates septembrist allamäge veerenud sõiduautode müük tegi veebruaris nõksu üles. Jaanuaris müüdi 695 sõiduautot, veebruaris 761. Oma osa on selles ka reekspordil -- võrreldes jaanuariga läks veebruaris Eestist välja 40 autot enam.
Ehkki mulluste tippkuudeni (1200--1300 autot kuus) on veel pikk maa, on aasta alanud märgatavalt suuremate müüginumbritega kui eelmisel aastal. 1997. aasta veebruaris müüsid Eesti autokaupmehed vaid 527 uut sõiduautot. Selle aasta esimese kahe kuuga on Eestis ostja leidnud 1456 sõiduautot, mullu samal ajal oli vastav arv 1005.
Autokaupmehed ootavad põnevusega kevadet -- kas ka seekord tuleb läbimüügis järsk kasv. Mullu märtsis müüdi 591 sõiduautot ja aprillis juba ligi 1000.