Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investeerimisabi vene vedajatele

    Napi koguse Venemaa veolubade arvu suurendamiseks on üks võimalus: kaasata vene autovedajaid Eesti ja Venemaa vahelisse liiklusse. Kui venelastel on vaja rohkem Eesti veolube, antakse Eestile vastu ka rohkem Venemaa lube.
    Paraku on klientidele eemaletõukav Venemaa vedajate konkurentsivõimetult kõrge veohind. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon (ERAA) pakub aprilli alguses toimuval seminaril 30 Venemaa veofirmale välja skeemi, mille järgi on Eesti Vene vedajate investeeringute transiitmaaks, aidates sellega vähendada riigimakse ning alandada veo hinda.
    Venemaa veofirma teenuse hinna ajavad kõrgeks Venemaa maksud. Uue auto ostmisel tuleb auto hinnale juurde maksta 55%, registreerimisel 20%, käibemaks 20%, tollimaks 15%. Tõsi, käibemaksu saab hiljem tagasi.
    Eesti riiulifirmasid kasutades on võimalik Venemaa maksudest pääseda. Venemaa vedaja ostab Eestis riiulifirma, mis soetab endale Eestis korraliku autobaasi. Seejärel astub riiulifirma osanikuks Venemaa veofirmas, kasutades aktsiakapitalina Eestis soetatud veeremit. Vastavalt Venemaa seadustele on välisinvesteering maksuvaba. Taolise investeerimisskeemi õnnestumisel on vähemalt kaks positiivset tagajärge.
    Esiteks võrdsustatakse Eesti ja Venemaa vedajate suhe kaubavedudes. Kui praegu toimub kaubavahetus Venemaaga suhtega üks Vene auto kümne Eesti vedaja vastu, siis pärast odava veeremi soetamist muutub ka Venemaa veofirma teenuse hind konkurentsivõimeliseks. Kui neil tekib suurem vajadus Eesti teelubade järele, siis annab see võimaluse küsida ka Venemaalt rohkem teelube.
    Venemaa vedajate kasutamise suurendmamisel võib saada takistavaks Eesti kliendi usalduse puudumine nende vastu. Risto Koovit Melship Eestist ütleb, et nemad eelistavad ka võrdse veohinna korral Eesti vedajat. Probleemide tekkimisel on Eestist Venemaa veofirmat raske üles leida. Samuti orienteeruvad Venemaa vedajad eestlastest tunduvalt halvemini paberimajanduses.
    Jääb loota, et Venemaa eksportöörid/importöörid on oma kaasmaalastest paremal arvamusel ja eelistavad kodumaiseid vedajaid Eesti vedajatele.
    Teiseks võidavad Eesti veoautode müüjad. Nende eelmine koostöö ERAAga lõppes Eesti veoturu uputamisega uutesse autodesse. Mõneks ajaks on Eesti turg uutest veokitest küllastunud, Venemaa turu avanemine oleks edasiseks arenguks hädavajalik.
    Mida kauem pitsitab Venemaa oma vedajaid karmi maksusüsteemiga, seda suuremat edu on loota veokimüüjatel ERAA väljapakutud skeemi teostumisel.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.