Peugeot lubas huvilistel tulevikku piiluda

20. märts 1998, 00:00

Ehkki hiljutisel Genfi autonäitusel polnud Peugeot'l seeriaautode vallas midagi erilist väljas, oli oma staar neilgi. Prantslaste näituseboksis trooninud 2+2kohaline ideeauto Peugeot 20? ei lähe sellisel kujul küll kunagi tootmisse, kuid tema põhjal saab aimu, milline võiks hakata välja nägema tõenäoliselt järgmisel aastal seeriatootmisse minev uus Peugeot -- kuulduste kohaselt seerianumbriga 207.

Nagu number näitab, jääb tulevane 207 oma mõõtmetelt Peugeot' mudelite 106 ja 306 vahele. Kui Genfis esitletud ideeauto mõõtmed oluliselt ei muutu, tuleb Peugeot 207 pisut suurem kui omaaegne Peugeot 205, mida veel Hispaanias toodetakse.

Potentsiaalsete konkurentidega välismõõtmeid võrreldes selgub, et Peugeot' prototüüp on pisut väiksem kui Opel Tigra või Ford Puma. Kuna auto rattad on viidud võimalikult nurkadesee, on teljevahe nn kaslastega võrreldes siiski peaaegu sama.

Nagu nimi ütleb, on Peugeot ühendanud ühes autos kaks keretüüpi -- kupee ja kabrioleti. Selleks on kasutusele võetud analoogiline katusesüsteem, nagu mõne aasta rakendas oma SLK juures Mercedes-Benz. Ühe nupuvajutusega liigub kupee kõva katus pagasiruumi, muutes nii auto 16 sekundiga kinnisest avaautoks.

Siiski pole Peugeot oma katusesüsteemi Mercedeselt kopeerinud, sest põhimõtteliselt sama mehhanism oli Peugeot'l kasutusel juba 1937. aastal esitletud Peugeot 402 Eclipse juures.

Loomulikult saab katuse kokkuvoltimisel kannatada auto pagasiruumi mahutavus -- kupee 400-liitrisest pagasiruumist jääb kabrioletil alles vaid pool.

Uue auto välimuse kujundamisel on küllaltki palju eeskuju võetud Peugeot 406 Coupe'lt.

Kuna 20© pole siiski seeria-, vaid ideeauto, ei tasu kõiki sellel autol kasutatud elemente seeriautolt oodata.

20© kasutab jõuallikana kas 1,4- või 1,6-liitrist bensiinimootorit. Käigukast on kas viiekäiguline käsitsi lülitatav või neljakäiguline automaat.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing