Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seltsid valmistuvad katastroofiks

    Katastroofikaitse edasikindlustust on Eesti suuremaid kindlustusseltse ajendanud sõlmima hirm suurte loodusõnnetuste ees.
    «Näiteks Polaris Kindlustuse varakindlustuse portfell on tugevalt kontsentreerunud Tartu ümbrusse. See tähendab riski kontsentreerumist ja kui seal peaks toimuma üleujutus, mõjutaks see tugevalt Polarise portfelli,» räägib Salva Kindlustuse kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt.
    Polaris Vara juhatuse liige Helve Ulmas kinnitab, et katastroofikaitse peale hakkasid nad mõtlema alles mõni kuu tagasi. «Kuna möödunud aasta näitas, et ka meil võib midagi taolist juhtuda nagu Euroopa üleujutused, oleme katastroofikaitse saamiseks juba läbirääkimisi alustanud,» ütleb Ulmas.
    Ka Eesti Kindlustusele andis tõuke katastroofikindlustuse projekti alustamiseks möödunud suvel toimunud Ida-Euroopa üleujutused.
    Teiseks stiimuliks olid ennustused kliima kohta, mille järgi tulvaveed oleksid võinud väga tõenäoliselt tabada hoopis Balti riike, räägib Eesti Kindlustuse kindlustusdirektor Mihkel Uibopuu.
    Uibopuu selgitab, et esialgu spekulatiivse olukorra ettekujutamiseks pole palju fantaasiat vaja. Piisab, kui ühe Kopli puumaja asemel neelab tulekahju 50. Täna on Eestis vähe kindlustusseltse, kes pärast sellise väljamakse tegemist tegevust veel jätkaks, ütleb Uibopuu.
    Inimesed ei tunne geograafilist olukorda ja ei arvesta, et maailmas toimuvat ei saa lihtlabaselt meile üle kanda, kommenteerib seltside kartust meteoroloogia ja hüdroloogia instituudi direktor Helve Kotli.
    Midagi sellist, et vesi ujutab üle terved rajoonid või terve linn läheb maatasa, pole Kotli sõnul Eestimaa pinnal iialgi juhtunud.
    «Möödunudsuvised Ida-Euroopa uputused ei saa olla Balti riikides, sest need pole mägised ja vesi vajub siin laiali,» lausub Kotli.
    Aeg-ajalt on Eestis olnud tormiperioode, sest 60. laiuskraadidelt käib kõige rohkem tsükloneid üle. Kuid Kotli väitel võivad nad pahandust teha Inglismaal, Taanis või Skandinaavia rannikul, siin on nad juba maha rahunenud.
    Leks Kindlustuse edasikindlustuse juht Andres Piirsalu peabki katastroofilepingust rääkides silmas just tormikahju. Viimane torm, mis oleks võinud kindlustusportfelli mõjutada, oli 1968. a.
    Piirsalu nendib, et põuakahju Eesti seltse mõjutada ei tohiks, sest metsakindlustust on siin veel väga vähe sõlmitud. Kokkuvõttes tunnistab Piirsalu, et katastroofikate on kindlustusseltsile pigem usaldusväärsuse küsimus.
    Kindlustusseltsid leiavad, et kumulatiivsete õnnetuste väljamaksmine võib vajalikuks osutuda üks kord väga pika aja jooksul, mistõttu vastutus püütakse ära jaotada võimalikult paljude edasikindlustusseltside vahel.
    Paraku on väga suurte katastroofide puhul kõige suurem väljamaksete koormus kõige suuremate seltside õlul.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.