Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ralliässad jahivad uut autot

    «Plaanisime juba eelmist autot ostes ta selle aasta lõpul ära müüa,» räägib Toomas Kitsing. «See auto oli tippmudelist ühe astme võrra maas.»
    Nüüd on hävingu tõttu tulnud plaan poole aasta võrra lähemale, lisab Kitsing.
    Uue ralliauto soetamiseks on Kitsingu sõnul kaks võimalust, tellida tehasest uhiuus auto või osta mõne nimekama kolleegi käest vahetamisele minev võistlusauto. Viimane variant on odavam.
    Tuliuue Toyota Corolla rallivariandi hind ületab kuus miljonit krooni. Kitsingu hinnangul väheneb võistlusauto hind pärast aastast kasutamist poole võrra ehk kolme miljoni kroonini.
    Eelmise aasta lõpul maksis Eesti rallimeeskond peasponsori ASi Estonian Oil Service (EOS) toel soomlaselt Markus Grönholmilt ostetud Toyota Celica eest umbes kaks miljonit krooni. Kuidas nüüd ralliauto rahastamine EOSiga jaguneb, ei soovi Kitsing kommenteerida.
    Maailmameistrivõistlustel kihutamiseks loodud auto erineb tänavasõidu analoogist oluliselt. Ralliautod valmistatakse eritellimuse alusel Toyota tehases Kölnis. «Keegi ei riski nii kalleid asju lattu toota,» selgitab Kitsing.
    Eestlaste autoostu pidurdab mitte rahapuudus, vaid järjekord uue võistlusmasina tellimisel, väidab Kitsing. Tema sõnul ei olnud rallipaar enne õnnetust ennast veel järjekorda pannud. Tavaliselt on piisav etteteatamisaeg paar-kolm kuud, tunnistab Kitsing.
    Sellest hoolimata ei kavatse Eesti esirallipaar kevadsuviseid võistlusi rajaveerelt jälgida. «Meil on andmeid, et uue auto saamisega võib minna oluliselt kiiremini,» lausub Kitsing.
    See, et põlema süttinud autol polnud kindlustust, on Kitsingu väitel rallikarussellis tavaline. Teadaolevalt on kõik Eestis sõitvad ralliautod suure kindlustuspreemia tõttu kindlustamata.
    «Vead, mis õnnetuste puhul tekivad, saab parandada oluliselt odavamalt kui aastane kindlustusmakse,» ütleb Kitsing. «Nii suurt hävingut, kus kindlustamine ennast ära tasub, on raske ette kujutada.»
    «Peale põlemise, mis on ebatavaline,» lisab Kitsing.
    Ainsad, kelle võistlusautod on kindlustatud, on autoralli maailmameistrivõistluste esikohta jahtivate tehasemeeskondade masinad, räägib Kitsing. «Kus on suured sissetulekud, on ka suured väljaminekud,» põhjendab ta.
    Neljarattaveoga autode klassis, kus võistlevad ka Märtin--Kitsing, on nelja tehase meeskond kahe autoga. Need on Toyota, Mitsubishi, Subaru ja Ford.
    Eestlaste ja maailma kaheksa tugevama rallipaari vahele mahub veel kümmekond nn pooltehase meeskonda.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.