Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Perearstinädal maksis miljoni
«See kampaania oli rohkem vist Tallinnale mõeldud,» arvas Põlva perearst Kersti Pelisaar. Tema sõnul tekitas perearstinädala moto Tallinnast väljaspool segadust. Moto kutsus perearsti valima, kuid Põlvas on Pelisaare sõnul perearstid ammu valitud ja inimesed ei saanud enam aru, miks neil tuleb uuesti arst valida.
Pelisaare sõnul võinuks riik miljoni krooni eest hoopis algajatele perearstidele aparatuuri osta. Seni pole perearstid praksise sisseseadmiseks riigilt mingit rahalist abi saanud.
Tallinna üks viiest haigekassaga eraldi lepingu sõlminud perearstist, Thea Rosenthal ütles, et andis nädala jooksul ühe intervjuu ajalehes ja ühe raadios, rohkem kampaania teda ei puudutanud. Rosenthali sõnul on nädalast vara kokkuvõtteid teha, sest praegu pole tulemusi tunda.
Tallinna tervishoiuameti arendusosakonna peaspetsialisti Ene Tombergi sõnul jäi ähmaseks perearstinädala eesmärk. Eile ei olnud seda võimalik küsida ka sotsiaalministeeriumi ametnikelt, sest nad olid kas puhkusel, väliskomandeeringus või haiged.
Ene Tomberg avaldas hämmingut, et nii suured summad kulutati lihtsalt reklaamikampaaniale, samas kui täiendõpet omandav perearst peab koolituse eest ise maksma kuus 800 krooni.
Nädala kestel oli avatud infotelefon, kuhu helistas alla saja inimese. Telefoniteenus maksti kinni sotsiaalministeeriumi eelarvest, sest see oli ministeeriumi telefon ja küsimustele vastasid ministeeriumi spetsialistid oma tööajast.
Perearstinädala läbiviimiseks Pharelt eraldatud 953 400 krooni kulutati kahes osas. 635 000 krooni läks meediareklaami peale. Pisut üle 300 000 krooni kulutati trükiste peale, peamiselt voldikule, mis tutvustas ühe perekonna ütluste kaudu perearst Marju häid külgi. Voldikuid trükiti 700 000 eksemplari ja need jõudsid inimesteni otsepostituse kaudu.
Reklaamikampaania viisid läbi agentuur Bartalomé ja suhtekorraldusfirma Wilcox Relations.