Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valed abinõud

    Majandusministeeriumi ase-kantsler Signe Ratso leiab, et jooksevkonto defitsiidi vähendamiseks peaks riik tegelema tootearenduse ja ekspordi krediteerimisega. Ekspordile suunatud investeeringud tuleb vabastada tulumaksust. Vähendamaks nõudlust impordi järele, tuleb tõsta autode kui olulise impordiartikli aktsiisi.
    Toimetuse arvates ei ole õige administratiivsete vahenditega vägisi ekspordi-impordi vahekorda reguleerida.
    Jooksevkonto defitsiit tuleneb eelkõige sellest, et kapitalikonto on suures ülejäägis, mitte vastupidi. Eestisse on tulnud arvestatav hulk välisinvesteeringuid, samuti tõid pangad enne sügisest rahaturukriisi väljast suure hulga raha sisse, mille ettevõtjad omakorda välja laenasid ja seadmete ostmiseks kulutasid.
    Meie praeguses arengustaadiumis on see täiesti loomulik stsenaarium, sest kui tahame kiiresti areneda, siis peame selleks kasutama välismaiseid sääste. Meil endal ei ole veel piisavalt vahendeid, et tagada kiire majanduskasv.
    Pankade laenubuumile on riik oma piirangud juba seadnud. Eesti Panga poolt kommertspankadele kehtestatud rangemad nõuded on piiranud laenutegevust. Oluliselt on vähenenud tarbimis- ja reisilaenude väljastamine.
    Kuidas nõuete karmistamine jooksevkonto defitsiidile mõjub, seda saame kõige varem alles suvel näha. Aasta alguse väliskaubandust kirjeldavate numbrite põhjal ei saa veel öelda, kas keskpangapoolne nõuete karmistamine avaldab mingit mõju ka jooksevkonto defitsiidile või mitte.
    Toimetuse arvates ei ole vaja hakata kunstlikult piirama importi, eriti kaupade puhul, mida siin ei toodeta.
    Kuigi autoaktsiisi tõstmine arvatavasti piirab autode importi ja annab riigile ka lisaraha, on selline riigi sekkumine majandusse vale. Kui vaadata, kust me tuleme, siis on uute autode ja ka olmeelektroonika massiline soetamine täiesti loomulik protsess. Arvestada tuleks sellegagi, et 20. sajandi lõpus ei ole auto privileeg vaid eelkõige töövahend, mis tõstab töö efektiivsust.
    Samuti ei pea Äripäev õigeks, et riik tegeleb ekspordi krediteerimise ja tootearendusega. Kui riik annab ekspordiks odavat laenu, suurendab ta paradoksaalselt hoopis importi, sest laen kulub seadmete ja tehnoloogia kaasajastamisele, mis moodustab kõige suurema osa impordist.
    Ekspordile suunatud investeeringute vabastamine tulumaksust on aga poolik lahendus. Tõhusam on ettevõtte tulumaksu täielik kaotamine või siis tulumaksumäära alandamine. Erandid muudavad asja keerulisemaks ja suurt efekti ei anna. Regionaalsete investeeringute soodustusega on valitsus seda juba tõestanud.
    Riigi ülesanne ei ole otsene abistamine, vaid atraktiivse ettevõtluskeskkonna, hea maine ja ettevõtjatevaheliste sidemete loomine. Hea näide selle kohta on president Lennart Meri välisvisiidid.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.