Neljapäev 23. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kas karistada kiiruseületajat või joobes juhti heakorratööga?

14. aprill 1998, 00:00

Praeguses Eesti riigis ei ole see ilmselt päris reaalne. See asi ei hakka toimima. Arvan, et need, kes seda rikuvad, küll nad kuidagimoodi sealt välja keerutavad. See on kahtlemata igaühe oma osavus, aga ka mingisugune prestii?i küsimus -- teha kõik selleks, et luuaga tänavale mitte sattuda.

Kui niisugune asi peaks ellu rakendatama, siis ei usu, et me näeme seal neid, kes tegelikult kiirete ja heade autodega sõidavad. Ilmselt satuvad sinna need, kellel enam ei ole sidemeid.

Täna on see utoopiline idee, võib-olla mingi viie aasta pärast aga juba reaalne.

Aastaid tagasi olid ka sellised karistus-liigid olemas, aga need ei toiminud ikkagi lõpuni. Ma arvan, et ainukene regulaator, mis maailmas on siiani toiminud, on rahatrahv, või kui tegemist on juba mingi kuritööga, on juba kohtu küsimus, kuidas seda lahendada.

Kiiruseületamise eest ei ole võimalik kedagi tänavat pühkima panna. Jääks ikka rahatrahvide, ikkagi arenenud kultuurmaailma tavade juurde.

See plaan kukub kohe läbi. Täpselt sa-mamoodi, nagu on võimalik ära osta politseinikku, on võimalik ära osta ka karistuse määraja. Alati leian ma oma töötaja või kelle iganes, kelle saadan heakorratöödele.

Selge on see, et minu pärast Tiit Vähit või kedagi sellist ei pane ju tänavat pühkima. Kuskiltmaalt hakatakse nii või teisiti erandeid tegema.

Kui paned mingi poisiotsa, kes kihutab, tänavat pühkima, see on mõeldav, aga mingit prominenti -- see ei kuku lihtsalt välja. Sada põhjust leitakse -- olen haige jne.

Trahv on ikka täitsa tuntav karistus, tean omast käestki. Raha, raha ja mida suurem raha, seda paremini toimib.

Ei ole sellist jõudu, kes seda asja Ees- tis korraldaks. Vanasti olid need 15 päeva mehed, kes tegid koristustöid, seda enam ei ole. Eesti ei ole võimeline sellist süsteemi looma ja tagama.

Mis piirkiirusesse puutub, siis arvan, et 130 km/h on Eesti teede jaoks palju. Eestis pole ühtegi kilomeetrit kiirteid. 130 nõuab hoopis teisi põhitingimusi. Teed peavad olema täiesti eraldatud ristmikud peavad olema kahetasandilised, külgnähtavus peab olema tagatud. 130 ei tule mingil juhul kõne alla. Kes seda propageerib, ei valda tingimusi.

Aga muidugi on hea, et riigikogulased sellega tegelevad.

Mina näiteks ei oska küll praegu öelda, milline oleks gripi vastu kõige parem rohi, kas 100 grammi viina, üks kuum saun või hoopis jääauk.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 18:21
Otsi:

Ava täpsem otsing