Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Must nimekiri ootab liikmeid

    Autovedajad, ekspedeerijad ja nende kliendid on hädas maksejõuetute firmadega. Klient, kes ei suuda transpordi eest tasuda, jõuab enne halva kuulsuse levimist tekitada võlgu kümnetele ekspedeerijatele, sama kehtib ekspedeerijate ja vedajate suhetes.
    Autovedajad ja ekspedeerijad peavad pankade eeskujul ühiselt võlglaste registri koostama. Klient saab registrist teada, kas temale teenust pakkuv ekspedeerija on transporditurul halva kuulsusega makseraskustes firma, kelle ekspedeeritavat kaupa võivad vedajad hakata oma võlgade sissenõudmiseks kinni pidama. Ekspedeerijad ja vedajad saavad aga kiiresti teada Olav Prätsi (OÜ Neopunkt) ja Margus Tammesti (OÜ Tähven) sugustest turul seiklevatest õnneküttidest, kes korjavad klientidelt raha kokku, kuid koostööpartneritele seda edasi ei maksa, jõudes enne oma paljastamist tekitada võlgu paari miljoni krooni ulatuses.
    Transporditurg puhastub ühe mehe riiuliekspediitoritest. Register nurjab äriidee, mille järgi üks mees võib muretseda endale riiulifirma, teha sellega pool aastat tööd ning lõpetada siis pankroti läbi tegevuse. Vara, kui seda üldse oligi, on selleks ajaks juba edasi kanditud uude riiulifirmasse, mis jätkab sama mehe juhtimisel ekspedeerimisteenuste osutamist. Selliste pankrotimeistrite firmad oleksid kantud registrisse ja loodetavasti tööd nendele ei jaguks.
    Maksetähtajad korrastuksid. Meoni Parsek on tunnistanud, et kuigi maksetähtaeg on lepingus 35 päeva, on nad maksnud alles 45. päevast. Võlglaste register paljastab kiiresti maksetähtaegadega venitajad. See aga tähendab firmale usalduse langust ja ka klientide kaotamist. Musta nimekirja sattumise hirmus maksetähtaegu enam kergekäeliselt ei rikutaks.
    Firmad ei julge oma võlglasi üles anda. Rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) ja ekspedeerijate assotsiatsiooni võlgaste nimekirja loomise katsed on seni luhtunud. Assotsiatsioonide juhid oletavad, et võlgnikke ei juleta üles anda nende kaotamise hirmus: saab pahaseks, läheb konkurendi juurde ja jätab võlad ikka tasumata. Praktika näitab kartuste asjatust. Rapla Vedude direktor Urmas Nestor tunnistab, et ajakirjanduses avaldatud võlglasega lahenesid probleemid kiiresti. Sarnast näidet teab ka ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp.
    Võlglastel ei tohi lasta karistusaktsioone läbi viia. Register annab võimaluse kontrollida oma uue kliendi või koostööpartneri tausta ja enda kindlama tuleviku huvides talle vajadusel ära öelda. Nii ei saa võlgnikud aktiivset võlanõudjat ärajooksmisega karistada.
    ERAA ja EEA juhid on valmis ühise võlglaste nimekirja loomiseks. Nähtavasti on vaja ühe inimese pidevat tööd, kes iga kuu kõik liikmesfirmad läbi helistab ja selgitab avalikustamise positiivset mõju ning julgustab firmasid oma võlgnikke avalikustama.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.