Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametiautod ikkagi maksu alla

    Samal ajal tõuseb autohüvitis 500 kroonilt 1500 kroonile kuus

    Määrus asendab märtsi alguses peaminister Mart Siimanni peatatud määruse eelnõu, kus erisoodustusmaks oli 1180 krooni kuus kahe tuhande krooni suuruse arvestusliku maksubaasi pealt. Nüüd on arvestuslik maksubaas vähendatud 1500 krooni peale.
    Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja kt Lemmi Oro esitab määruse eelnõu rahandusministrile allakirjutamiseks 27. aprillil. Oro sõnul on määruse sisu samane varasemaga, vaid sõnastust on muudetud täpsemaks. Uues määruses on jäänud samaks ka 1 km erasõidu maks teekonnalehe täitmisel, 3 krooni.
    1. juulil, mil määrus jõustub, tõuseb 1500 krooni peale ka see hüvitis, mida makstakse töötajale isikliku auto kasutamisel töösõitudeks. See hüvitis on püsinud neli aastat 500 krooni peal kuus.
    Rahandusministeeriumi osakonnajuhataja kt Lemmi Oro sõnul kuuluvad erisoodustuse alla nii erafirmade kui riigi- ja munitsipaalasutuste autod. Varasem määrus lubas tõlgendada, et see käib üksnes erafirmade kohta.
    Sõidupäevikut tuleb Oro sõnul pidada üksnes isiklike sõitude kohta. «See ei tähenda, et kui on Beloruss-traktor või ekskavaator, siis tuleb selle kohta hakata päevikut pidama,» väitis Oro.
    Maksuameti peadirektor Kalev Järvelill sõnas, et kuni ei kõrvaldata mõningaid vastuolusid tulumaksuseadusest, ei näe ta võimalust autode maksustamise määrust rakendada. «Sellisel kujul ei ole määrus vastuvõetav,» vastas Järvelill.
    Kaubandus-tööstuskoja juhatuse esimees Toomas Luman on varem öelnud, et riigi ja ettevõtjate vahel sõlmiti paar aastat tagasi kokkulepe autode maksustamise kohta, mille kohaselt ei vabastata ametiautosid käibemaksust. Kokkulepe pidi tema sõnul asendama erisoodustuste eest võetavat maksu.
    Audiitorfirma Price Waterhouse juriidilise ja maksupoliitika osakonna juhataja Villu Tragoni sõnul tuleks määruse uude varianti suhtuda positiivselt, kuna tarbijale on läinud asjaolud soodsamaks. Paljudes riikides makstakse tema sõnul erasõitude eest maksu ja Eesti on oma demokraatliku meelsuse tõttu sellega venitanud.
    «Ettevõttele oleks see arvestus väga koormav,» lausus Merko Ehituse finantsdirektor Ülo Metsaots. Tema ütlusel tähendaks sellise erimaksustamise korra vastuvõtmine suurt ajakulu ja kogutud tulu ei annaks riigile loodetud efekti.
    Merko Ehituses on 60 ametiautot. «Ehitusjuhid, kes nendega sõidavad, on tegevuses muudele asjadele mõtlemisega ja neilt sõidupäeviku pidamist nõuda oleks liiga koormav,» jätkas Metsaots.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.