Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas maksustada ametiautode kasutamine?

    Rohkem tuleks uurida, kuidas on see regu-leeritud Euroopa riikides. Jälgida tuleb seda, et isikliku sõiduki kasutamise kompensatsioon ja ametiauto kasutamise maksubaas oleksid suurusjärgus samad. Kord peab olema lihtne. Ei saa olla nii, et kirjutame lihtsalt mingi määruse valmis. Meil on palju selliseid dokumente, mis tulevad ministeeriumist, et saada jälle linnuke kirja, aga reaalselt asi ei toimi. Kuni Eestis maksukultuur paraneb, oleks tõesti võib-olla mõttekam kehtestada fikseeritud summa.
    Muidugi, mis on kõige tähtsam: selliseid muudatusi ei saa teha keset aastat. Me oleme näiteks mittetulunduslik ühing. Meil pole seda raha kusagilt võtta ja peab hakkama lisaeelarvet koostama. Määrus peaks hakkama kehtima aasta algusest. Praegu on aega, et arutada, kuidas seda kõige paremini teha.
    Ametiautode kasutamist ei tuleks mak-sustada. Vähemalt mitte erasektoris. Kui ettevõtja annab ametiauto kasutada, siis on see ikka mõeldud selleks, et töötaja saaks tööd teha. Väga raske on tõmmata piiri, kust lõppeb erasõit ning algab ametiasjade ajamine.
    Kui leitakse, et ametiauto on osa inimese tulust, mis on tulumaksuga maksustamata, siis võiks pigem olla kindel maks, ja sellega oleks asi lahendatud. Sõidulehtede täitmine ja igasugune taoline paberimajandus peaks küll kaduma. See pärineb omaaegsest sotsialistlikust ühiskonnast ja me võiksime sellest lahti saada.
    Kõigi, nii era- kui riigiasutuste ametiau-tode maksustamist on väga raske ellu rakendada. Minu arvates on probleem just riigiasutustes ametiautode kasutamine ja sellepärast tuleb era- ja riigiasutustesse suhtuda diferentseeritult.
    Eraettevõtjate koha pealt ei ole ametiauto kasutamine nii aktuaalne. Eraettevõtja maksab ametiautoga seotud kulutused kinni ja vastutab selle eest ise. Selle, milliseid autosid ministeeriumis kasutatakse ja mis otstarbel, maksame kinni meie kõik. Sellepärast tuleks ametiautode kasutamist reguleerida, kuid riiklikus sektoris.
    Sõiduautode pealt ei saa tagasi käibemak-su. Sellepärast ma leian, et ametiautod on juba maksustatud. Järjekordne katse ettevõtja maksukoormust suurendada on tänasele valitsusele iseloomulik. Ettevõtjad on kindlalt sõidulehtede süsteemi ja täiendava maksu kehtestamise vastu.
    Kui seda siiski tehakse, siis tuleb võimaldada ettevõtjal sõiduautode soetamisel käibemaks tagasi arvestada. Sõiduauto on väikeettevõtjale samuti tootmisvahend.
    Kui määrus kehtestatakse, siis peaks see kehtima kõikide jaoks. Et ei oleks jälle nii, et mõni väga ilus inimene ütleb, et minul on personaalauto ja minu kohta see ei käi.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.