Rehvi tasakaalustamise vajalikkust ei saa alahinnata

24. aprill 1998, 00:00

Rehvivahetuse, pealtnäha lihtsa töö jaoks on sõiduauto omanikul vaja umbes 1 tund ooteaega. Kui võimalik, siis on kasulik jälgida, kuidas rehvide vahetus toimub.

Puhastatud rehvid tähistatakse, siis on võimalik vahetada nende kohti auto all valmistaja nõuete kohaselt. Normaalse montaa?irasva kasutamisel jääb korras veljel tubeless-rehv hästi õhku pidama. Õige rõhk on rehvi kulumise üks olulisi tegijaid, nagu ka ratta tasakaalustatus. Ajad, kui garaa?iukse küljes rattaid tasakaalustati, on läbi. Vanemad roolikeerajad teavad, mida tähendab rooli raputamine, rehvide ebaühtlane kulumine -- laagritele ja liigenditele mõjub lisakoormus.

Pikk vihirivi rattal näitab töö kehva taset

Õigesti tasakaalustatud rattal on mõlemal pool üks tasakaaluviht. Vihte toodetakse 5g sammuga (astmestikuga). Balanssiirpink, mis on seadistatud 5g täpsusele, näitab 3g disbalansi korral tulemuseks 0. Täpsemad pingid seadistatakse tavaliselt grammisele täpsusele.

Kui 14» velg on 10 g tasakaalust väljas, suureneb kiirusel 100 km/h tasakaalustamatus 1700 grammini. Kokkuhoidlikkusest kasutatakse tihti vanu, rattalt maha võetud vihte. Tehased aga ei tooda korduvkasutusega vihte ja oskamatul vihi mahavõtmisel tekib vihi vedrukõrva mõra. Tulevikus lendab viht minema ja kingituseks jääb reeglina 2--3kordne 1700 g vastav lisajõud.

Valuvelje kasutajatele soovitan kasutada kaitsekihiga vihte, mis väldivad velje ussitamise vihi all ja ümber. Väike hinnalisa teenib ennast ilusate velgedena tagasi.

Kallile autole sobib kleebitav viht

Vihte ei tohi kleepida madalamal temperatuuril kui +10 °C. Kleepimise koht peab olema rasvaeemaldajaga puhastatud. Agressiivse sõiduga võib velg oluliselt üle 100° kuumeneda. Siin on koht, kus kliente võidakse tüssata. Kleebitava vihi hind sõltub liimi temperatuurilisest püsivusest ning odavama liimiga vihid ei püsi suurel kiirusel kuigi kaua paigal. Töökoja külastamise vältimiseks on õige kasutada sinise kleepribaga vihte, liimi töötemperatuuriga -40 °C kuni +180 °C.

Sportautode puhul tuleks suurest pidurisupordist tingituna kasutada 2,5 mm paksuseid kleebitavaid vihte. Paksemate ribade (5mm) puhul võib suport vihid purustada.

Eksklusiivsete velgede omanikul oleks õige külastada hooldekeskuseid, kus balansipink võimaldab vihtide asetamist koordinaatsüsteemiga kodarate taha.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing