Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    MX-5 võimaldab juhil end näidata

    MX-5 (tuntud ka kui Miata) on Mazda läbi aegade omanäolisemaid mudeleid, mis skeptikute kiuste üliedukaks osutunud. Alates 1989. aastast, mil pisike tagaveoline rotster tootmisse läks, on neid toodetud 430 000. Mazda fännide meelehärmiks on firma kuulsatest nn x-mudelitest (peale MX-5 veel MX-3 ja vankelmootoriga RX-7) MX-5 ainus, mida veel ka Euroopa tarvis toodetakse.
    Mazda konstruktoritel seisis ees raske ülesanne -- ligi 10 aastat vana auto vajas uuendamist, sest kippus tänapäeva ohutus- ja keskkonnanõuetele jalgu jääma. Hing tuli säilitada, kuid auto viia vastavusse uue sajandi nõuetele. Seepärast pole revolutsiooni tehtud -- Miata on ikka Miata, ainult natuke kiirem, natuke stabiilsem, natuke vaiksem, natuke mahukam, natuke ... -- ühesõnaga, natuke parem.
    Väliselt on suurimad muutused eestvaates, kus loobuti klapptuledest. Omaaegne mood -- lubada tuled värske õhu kätte vaid siis, kui nad põlevad -- on minevik. Esiteks näeb klapptuli hea välja siis, kui ta on peidus, teiseks kipuvad need aeg-ajalt streikima (ühesilmaline MX-5 näeks õudne välja!), ka halveneb õhutakistustegur ja lisandub liigseid kilosid.
    Tulemus on korrektne, kuid mitte liiga isikupärane -- meenutab Mazda MX-3. Auto näeb eriti hea välja tagantvaates, seda tänu uue kujundusega tagatuledele ja pagasiruumi luugile ilmunud lisapiduritulele.
    Tavaliselt kasutatakse rotsterite katuses plastakent, mille läbipaistvus soovida jätab. Uuel MX-5-l on taga soojendusega klaasaken. Latt on ette seatud, sest seda nõksu pole seni kasutanud ei BMW ega Porsche, teistest rääkimata.
    Säilis võimalus tellida ka eemaldatavat kõvakatust (lisavarustusena ca 1500 dollarit), mis lubab autot talvelgi kasutada. Talv pole MX-5 jaoks küll loomulik keskkond (Soome ja Baltimaade autoajakirjanikud tutvusid MX-5 hingeeluga varakevadise Mallorca 20--25 soojakraadi juures), kuid võib arvata, et ka hardtop-katuseta MX-5 juht talvel ei külmeta (seda enam, et Miatal on avaautole kohaselt üliefektiivne küte -- kuum õhk näkku ja ka jaheda ilmaga katus maha!).
    Välismõõtmetelt auto eriti ei muutunud (vaid laiust ja kõrgust tuli 5 mm lisa). Sisemuses torkab silma uus armatuurlaud, uus kompaktne kolme kodaraga Nardi rool, ventilaatori juhtplokis on loobutud liuguritest ja asendatud need pöördlülititega. Ruumi on rohkem kui Fiat Barchettas, kuid vähem kui BMW Z3s. Siiski peaks enamik juhte rahule jääma.
    Rooli kõrgust reguleerida ei anna, kuuldavasti kannataks avaauto jäikus.
    Tänu uue konstruktsiooniga esivedrustusele reageerib rool ülihästi, nagu oleks tegu kardiga. Head teelpüsivust soodustab ka allapoole viidud raskuskese.
    Vana MX-5 käigukast teenis ohtralt kiidusõnu ja esimesed arvustused näitavad, et ka uus on igati tasemel. Märkimist väärib pisike käigukang, mis oleks kui arvutimängu joystik'ilt pärit.
    Mootoreid on endiselt kaks -- 1,6- ja 1,8-liitrised. Suurem jõuallikas on saanud 9, väiksem aga koguni 20 hj lisavõimsust. Kui enamasti kiputakse autosid hindama nende mootori mahu järgi, siis MX-5 puhul pole hobujõud kõige olulisemad -- tegu on autoga, millega suurim sõidumõnu mõõdukal kiirusel. Näed ise, mis ümberringi toimub ja mis sellise auto puhul veel tähtsam -- jõuad ka ennast näidata! Siiski tunneb MX-5 end kodus ka kiirteel, liikudes kiirusega 130--140 km/h. Jaapanis on 1,8-liitrine MX-5 saadaval ka 6käigulise kastiga, Euroopas mitte.
    Meil MX-5st müügihitti ei saa -- elukoht liiga põhjas. Usun aga, nähes tänavatel liikumas BMW Z3, et mõned pisi-Mazdad tulevad neile sekundeerima. Mazda maaletooja Inchcape Motors Finland Oy ekspordijuht Jari Kohonen oleks rahul, kui neid Baltimaades aastas 5--6 müüa õnnestuks. Odav see auto paraku ei ole, 1,6-liitrise mootoriga MX-5 hakkab maksma 283 500 krooni, 1,8-liitrise mootoriga MX-5 hind jääb 1000 krooni alla 300 000 piiri.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.