Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas saaks ettevõte konkurentsis edu saavutada?

    Kõige olulisem on edu saavutamisel oma eeliste väljaselgitamine ja oskus neid eeliseid ära kasutada.
    Kliendile tuleb anda mingi eelis, mida konkurendil ei ole. See eelis peab olema hästi selge.
    Eeliseid võib olla ainult üks või kaks, aga kõige ohtlikum on ujuv strateegia --kui ettevõttel pole selge, mille poolest ta eristub või mille poolest on konkurendist parem.
    Eeliste selgitamine võib toimuda mitmel moel. Kõige lihtsam on võib-olla küsida kliendi käest, mis eelised on teie ettevõtte toodangul võrreldes konkurentide omaga, ja siis nendele eelistele kontsentreeruda.
    Praegu on paljud ettevõtted arengufaasis, kus pole veel kindlat strateegiat. Alustatakse tegutsemist põhimõttel, et püütakse ühes valdkonnas midagi ära teha. Kui see proovimine on edukas, siis järelikult on millegagi edu saavutatud. Küsimus ongi selles, millega edu saavutati ja missugused on eelised edasiseks eduks.
    Ettevõte peab hästi tunnetama turusituatsiooni. Täpselt peab olema hinnatud kõigepealt see, kus turul asutakse. Teiseks tuleb välja selgitada pakutava toote või teenuse eelised ning hakata neid eeliseid järjepidevalt täiustama nii tootmis- kui ka müügiprotsessis.
    Mõlemad protsessid on võrdselt tähtsad, ei saa müüa halba kaupa. Tulevik on ainult kvaliteetkaubal, mitte ühekordse kasutamisega kaupadel.
    Toote eeliste arendamisel on oluline järjepidevus. Pidevalt analüüsitakse seda, mida seni on tehtud, et hinnata oma positsiooni turul. Analüüsima peab ka seda, kuhu liigutakse.
    Ühelt poolt tuleb tunnetada, mida turg vajab.
    Teiselt poolt peab oma toote tutvustamiseks olema hea reklaami- ning müügistrateegia.
    Baasi moodustamine täpse turuhinnanguni jõudmiseks on küllaltki kulukas. Baasi edasine korrigeerimine on juba odavam.
    Peamine konkurentsieelise tekitaja on kliendisuhe. On väga oluline, kuidas me suudame kliendi vajadused määratleda, kuivõrd me suudame nendega koostööd teha.
    Kliendiga koostöö on täna määravam kui tehnoloogiline tase, mis võib anda vaid lühiajalist konkurentsieelist. Koostöösuhe kliendiga loob pikaajalise koostöö eelise.
    Eesmärk peaks olema mõlema poole võit nii rahalises kui ka tulemuslikus mõttes.
    Mingi aja möödudes peaksid suhted kliendiga olema sellisel tasemel, et tarnija või teenindaja ütleb oma ootuse kasumi osas, klient aga oma eeldatava võidu suurusjärgu tehingust.
    Kui ettevõttel on väga palju kliente (näiteks mingite tarbekaupade puhul), siis pole kliendiga laua taha istumine lihtsalt võimalik ja kasutada tuleb küsitlusi. Kui aga on tegemist keerukamate tehnoloogiliste protsessidega, siis on vaieldamatult eelistatud isiklik kontakt.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.