Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vali enda firmale paras printer
Üle hulga aja leidsin ma eelmisel nädalal ajalehest arvutifirma reklaami, mis mulle tõesti meeldis -- HP printerite oma nimelt. Õieti on see seeria neljast reklaamist, kus selgitatakse, kuidas nende printer peaks rahuldama kellegi isiklikke vajadusi või siis töögrupi või firma omasid. Tervitatav suhtumine pärast neid tuld sülgavaid papploomasid.
Kirjutama ajendas mind aga hoopis see, et printerit ostma minnes maksaks kaalumist alustada hoopis võimsamast otsast. Võiks vaadata kõigepealt seda kõige võimsamat ja üritada välja mõelda vabandusi, miks seda ei peaks ostma. Kui vabandused on veenvad, võib liikuda klassi võrra lihtsama printeri suunas, kui vabandused jäävad kiduraks, siis tuleb ikkagi see kallim ära osta.
Selle mudeli taga on Marveti firmakasvureegel, mis kõlab umbes nii: «Ennustage oma firma suurus kahe aasta pärast, korrutage tulemus kahega ja arvestage, et see juhtub kaks korda kiiremini.»
Igal juhul on moraal see, et head äri tegev firma kasvab ja isegi siis, kui ei kasva, õpivad kasutajad printerit üha uuteks rakendusteks pruukima. Rääkimata sellest, et ka töögrupi mõiste on veniv. On reegel, et üle viie-kuue inimese koos asjalikku juttu ei aja ja neid ei maksa sundida ka nn töögrupi printerit kasutama.
Tegelikult puudub minu tabelist veel üks printeriklass, mis sobib kõrgema kategooria paberimäärijatele -- sellele vastas vanasti HP LJ 5si ja nüüd LaserJet 8000. Äripäevas on korruse peale üks HP LJ 5si ja seda kasutab veerandsaja inimese ringis. Selle klassi printer maksab osta paberisööduga, kuhu saab korraga sisse laduda terve kasti paberit. Loomulikult tasuvad need võimalused ära siis, kui selline paberisöötmine mitu korda nädalas ette tuleb võtta.