Daimler ja Chrysler kavandavad liitumist

07. mai 1998, 00:00

Koos ulatuks Daimleri ja Chrysleri turukapitalisatsioon 80,2 miljardi dollarini.

Kokkuleppele jõudmisel tõotab ühinemine kujuneda ajaloo suurimaks tööstusliiduks. Tööstusallikate hinnangul võib Daimler maksta Chrysleri eest 35 miljardit dollarit, mis ületab oluliselt firma praeguse turuväärtuse 27 miljardit dollarit, kirjutas The Wall Street Journal.

Daimler ja Chrysler teatasid, et praeguses etapis ei ole veel kindel, kas kõnelused ühinemiseni viivad ning et mingit kokkulepet sõlmitud ei ole. Ühinemine võib toimuda aktsiavahetuse teel.

Daimleri aktsiate kurss kerkis pärast uudise avaldamist kaheksa protsendi võrra 193,60 margani, viies üles ka teised Euroopa autotööstuse aktsiad. Analüütikute sõnul oleks tehing kasulik mõlemale firmale, avades kummalegi pääsu teise turule.

The Wall Street Journal kirjutas, et mõlema firma juhatused arutavad ühinemist sellel nädalal. Ajalehe hinnangul on tõenäolisem stsenaarium, et Daimler kui suurem ja mõjukam partner võtab üle Chrysleri.

Möödunud aastal liikusid turul kõnelused Chrysleri ja teise Saksa luksusautode tootja BMW võimalikust ühinemisest. BMW tegi hiljuti Suurbritannia Vickers PLC'le pakkumise Rolls-Royce'i ostmiseks ning Vickers võttis pakkumise vastu.

Teine Saksa juhtiv autotootja Volkswagen on samuti huvitatud turuosa laiendamisest luksusautode sektori arvel ning püüdis samuti Rolls-Royce'i osta, pakkudes aktsiate eest rohkem kui BMW. Teisipäeval teatas VW, et kui tal Suurbritannia firmat osta ei õnnestu, siis kaalub ta ühinemist Itaalia luksusautode tootja Lamborghiniga.

Saksa suurima tööstusgrupi Daimleri divisjon Mercedes-Benz toodab sõiduautosid, veokeid ja busse. Peale selle toodab Daimler lennuki- ja kaitsetehnikat ning pakub finantsteenuseid. Esialgu ei ole teada, kas ühinemine puudutab vaid sõidukitööstust või kõiki divisjone.

Chrysleri tugevamad tooted on kergeveokid, minikaubabussid ja d?iibid. Firma toodang on suunatud massiturule.

Daimlerile tähendab ühinemine eelkõige paremat juurdepääsu maailma suurimale ning kiiresti kasvavale autoturule.

The Wall Street Journal kirjutas, et uue firma juhtimine läheb jagamisele Daimleri esimehe Jürgen Schremppi ja Chrysleri juhi Robert Eatoni vahel. REUTERS-AP-BNS-ÄP

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 18:28
Otsi:

Ava täpsem otsing