Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Raudtee tahab võtta Valga depoolt vagunite remondiloa
«Kui meie kahtlused leiavad kinnitust, peame taotlema Venemaa raudteeministeeriumilt Valga depoole antud loa tühistamist,» teatas Eesti Raudtee transpordidirektor Ivan Kappanen. Kahtluste tõestamiseks kutsub Eesti Raudtee juunis Valga depoo tegevust kontrollima Valgevene raudtee eksperdid.
«Kontrolli ajendas teostama aprilli lõpul Tartus avastatud ammoniaagirongi rattapaari ülekuumenemine,» ütles Kappanen. Kohtla-Järvelt Ventspilsi suundunud rongi rike oli tingitud tema sõnul metalli väsimusmõrast remondijärgsel garantiiajal. «Ma ei räägiks sellest kõva häälega, kui poleks varasemaid sarnaseid juhtumeid,» lausus Kappanen.
«Ei saa nõustuda pretensioonidega, kuna defektid ei ole tekkinud Valga depoo süülisel tegevusel,» ütles Valga depoo nõukogu esimees Aare Viira. Tema sõnul võis metalli murenemise põhjus olla järskude löökide tulemusena tekkinud ülekoormus, mistõttu avariilise purunemise juhtumid võisid tekkida vagunite ekspluatatsioonieeskirjade rikkumisest või rööbasteede halvast tehnilisest seisundist.
Aare Viira väitel on tegemist Eesti Raudtee survega ebamugavale konkurendile. Viira peab Eesti Raudtee sellise käitumise ajendiks ASi Kunda Nordic Tsement juhtumi avalikustamist, kus raudteeametnikud lubasid teele korrastamata vagunid, mis kandsid Valga depoo remondimärget, kuid polnud tegelikult Valgas remonditud.
«Tegemist on suure monopoli haiglasliku reageeringuga, sest ametnike ülbus sai karistada,» kommenteeris Viira.
«Meil on Valga depooga erilised suhted,» tunnistas Ivan Kappanen Eesti Raudteest. Ta kinnitas, et Valga depoo on Eesti Raudtee erilise tähelepanu all.