Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kalatootja Viru Rand investorite tule all

    Kalatootja AS Viru Rand saab oma aktsiate vastu kaks kolmandikku Saaremaa kalatootja ASi Läätsa aktsiatest. Viru Ranna nõukogu rahuldas senise juhatuse esimehe Endel Pilderi tagasiastumispalve ja ta valis firmat juhtima Märt Vooglaiu.
    Viru Rand suurendab nõukogu otsuse põhjal aktsiakapitali 2 miljoni aktsia ehk 20 miljoni krooni võrra 100 miljoni kroonini. Sellest 1,64 miljoni aktsia märkimisõigus on ASil Herald Holding ja 0,36 miljoni aktsia märkimisõigus OÜ-l Tehumardi ERR. Ametlikult kinnitamata andmetel on Herald Holdingi suuromanik Märt Vooglaid ja Tehumardi ERRi suuromanik Läätsa juhatuse esimees Eino Ruttu.
    Aktsiad emiteerib Viru Rand hinnaga 25 krooni aktsia eest, saades viiendiku oma aktsiate loovutamise eest vastu kaks kolmandikku Läätsa kalatööstuse aktsiaid.
    «Kuna puudus vajadus rahalise sissemakse järele, oli kokkulepe emiteerida aktsiad selles vahekorras,» kommenteeris aktsiavahetust Viru Ranna nõukogu esimees Ants Raatma. Ametlikult kinnitamata andmetel lepiti aktsiavahetusega seetõttu, et Märt Vooglaiul puudus raha Viru Ranna aktsiate eest tasumiseks. «Ma ei oska selle kohta midagi öelda,» vastas Ants Raatma. Viru Ranna nõukogu koosolekul viibinud Märt Vooglaiuga ei õnnestunud eilse päeva jooksul ühendust saada.
    Viru Ranna enamusaktsiaid soovib osta toiduainetetööstuse kontserni ETFC Grupp omanikfirma AS Epeks. Viru Ranna aktsionäridele pakutud tehinguga on Epeks valmis 51 protsendi aktsiate eest maksma 93,84 miljonit krooni ehk 23 krooni aktsia kohta. Epeksi eesmärk on liita tootmisettevõte Viru Rand kontserni kuuluva kalapüügiettevõttega AS Hiiu Kalur.
    «Puudub täpsem info kommentaariks, aga igal juhul on meie pakkumine jõus,» ütles eile õhtul ETFC Grupi meediajuht Raul Kalev. Tema sõnul on kahe pakkumuse vahe selles, et Epeksi oma oli suunatud aktsionäridele, nõukogus kinnitatud pakkumus aga Viru Rannale kui tütarfirma pakkumine. «Kui Viru Ranna juhatus pidas seda heaks, peame ka meie seda heaks, meie jaoks ei muutunud täna midagi,» kommenteeris Kalev.
    «See on väga positiivne uudis, millest Viru Ranna aktsionär peaks võitma,» kommenteeris Charlie Viikberg Hansapangast. See on parem uudis, sest Viru Ranna aktsiat hinnati kõrgemalt kui oli Epeksi pakkumine, lisas ta. «Epeksi pakkumine on nüüd läbi kukkunud,» märkis Viikberg.
    Ametlikult kinnitamata andmetel on Märt Vooglaiul leping Hüvitusfondiga, mille järgi ostab ta kogu Hüvitusfondi osaluse Viru Rannas. Hüvitusfondile kuulub viiendik Viru Ranna aktsiatest.
    Hüvitusfondi aktsiaportfellis on 10--15 protsenti nendest aktsiatest ehk 2--3 protsenti kogu Viru Ranna aktsiapakist, ülejäänu on klientide repokontodel.
    Hüvitusfondi juhatuse esimees Arle Mölder ütles, et ei saa konfidentsiaalsuslepingu tõttu vastata, kas repokonto kuulub Vooglaiule. «Ma ei tahaks valetada, aga ei saa ka seda kinnitada,» lausus Mölder. «Kliente ei ole kümneid,» lisas ta.
    Kui 40--45 protsenti aktsiatest on ühe investori käes, ostab ta kontrollpakist puuduva osa turult juurde, kommenteeris Viikberg. «Nüüd on küsimus, mida teeb Epeks,» selgitas ta. Viikbergi sõnul võib Epeks turult Viru Ranna aktsiaid kokku osta ja Vooglaiule kõrgema hinnaga müügiks pakkuda.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.