Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas on oodata tariifide tõusu?

    Ma ei arva, et kindlustustariifid hakkak-sid nüüd kiiresti tõusma. Ei ole põhjust arvata, et konkurents väheneb. Kahjususe tõus ei ole otseselt sellest tingitud, et tariifid on liiga madalal. Kindlustusturg areneb ja ilmselt ka kahjude ajalugu muutub täiuslikumaks. Kindlustatud objekte tuleb juurde ja ka kahjujuhtumeid tuleb sellega seoses juurde. Kahjususe tõus paneb mingil hetkel kindlasti kindlustusseltsid sellise olukorra ette, et nad peavad oma tariifid ümber vaatama. Omavaheline konkurents mõjutab seda kindlasti aga teises suunas.
    Kui kindlustusvõtjate huvid on kahjustatud või hakkab kannatama kindlustusseltsi maksejõulisus, siis on kindlustusinspektsioonil õigus teha ettepanekuid tariife muuta. Arvan, et kuni inspektsioon ei pea vajalikuks selliseid ettekirjutusi teha või siis edasikindlustus talub kehtivaid tariife, olulist põhjust järsuks tariifide tõusuks ei ole.
    Tariifide langus on tulenenud turu aren-guloogikast. Turul on palju seltse, kes omavahel võistlevad. Samas on ka Euroopa mastaabis tariifid langenud.
    Kindlustus on erinevalt pangandusest äärmiselt pika arengutsükliga. Panganduses võib tariife muuta tundidega. Kindlustuses see nii kiiresti ei käi ja sellepärast ei ole ka võimalik Eestis mingisugust kartellilaadset kokkulepet sõlmida. See tähendab, et tariifide muutumine saab tulla ettevõtete enda arenguloogikast ja sisemisest arvestusest, kuidas ja mis hinnaga on võimalik riske võtta. Kes teeb õigeid arvestusi, see ka areneb. Karta on, et tariifid sellel aastal ei muutu.
    Perspektiivis tõusevad tariifid kindlasti, kuid see ei tähenda, et tõus toimub sellel aastal. Praegune tariifide tase on tingitud turuheitlusest ehk tehnilise arvestusega ei pruugi seal olla üldse midagi tegemist.
    Tariifid hakkavad tõusma siis, kui turg on stabiliseerunud ja turuhaaramisest on mindud sisuliselt üle turuhoidmisele.
    Praegu on tegemist kasvava turuga ja kindlustamata turult üritatakse võtta võimalikult suurt osa enda kätte.
    Loodan, aga sügavalt ei usu. Olukord, mis Eesti kindlustusturul valitseb on klassikaline pehme turu situatsioon, kus osalejad, püüdes turuosa suurendada, pakuvad järjest madalamat hinda.
    Punane tuluke oleks pidanud hakkama vilkuma paljudel kindlustusseltsidel juba eelmise aasta lõpus. Veel enam, käesoleva aasta esimese kvartali tulemused näitasid, et tariifist vist ei piisa ja finantsturgudelt enam nii palju ei teeni.
    Kindlustusselts, tõstes täna tariifi ja seda tingimusel, et teised temaga ei ühine, kaotaks väga suure tõenäosusega enamiku oma portfellist, sest kliendid kahjuks ei hinda kindlustusseltsi tema turvalisuse ega teenuse kvaliteedi järgi, vaid siiski pelgalt kindlustusmakse järgi.
    Arvan, et käesoleval aastal minnakse kõigepealt kulude vähendamisele, tariifide tõstmine jäetakse viimaseks väljapääsuks. Võib juhtuda, et mingil määral hakkab tõusma tariif väiksemate klientide puhul.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.