Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn tahab linna fondide käest raha tagasi

    Rahandusameti aprilli lõpus koostatud ülevaate kohaselt on peaaegu kõikides fondides kulutatud põhjendamatult raha. Enamasti on raha läinud preemiateks, toetusteks, autode ja mobiiltelefonide ostuks.
    «Raha on paigutatud igale poole,» märkis rahandusameti pearevident Leo Puudist. «Nüüd tuleks enne likvideerimist kätte saada kõik osalused, asjad ja laenud. Kus on suured summad, tuleks kasvõi kohtusse minna.»
    Puudisti sõnul peaksid varade tagasinõudmisega tegelema likvideeritavate fondide nõukogud, kes on aastate jooksul fondi juhtimise eest töötasu ja preemiat saanud. Abilinnapea Ants Leemets ütles, et linnavalitsus arutab fondide tulevikku sel nädalal ja kujundab siis otsuse, millised fondid likvideerida ja millised reorganiseerida.
    Leemetsa sõnul on mõttetu pidada fonde, mida finantseeritakse ainult linnaeelarvest. «Minu ettekujutus fondist on selline, et see on üks rahahunnik, mida hakatakse haldama, sellest teenitakse raha juurde ja jagatakse laiali,» sõnas ta. «Aga omal ajal tekkis tüüpiline fond nii, et kõigepealt loodi nimi, pandi juhtkond tööle ja siis hakati raha korjama.»
    Seni on Tallinna linnavalitsus väljendanud arvamust, et edasi jääb tegutsema Tallinna eluasemefond, mida kontrolliti viimati 1996. aasta lõpus. Siis premeeriti fondi nõukogu liikmeid, tegevdirektorit ja raamatupidajat kokku 115 000 krooniga.
    Likvideerimisest pääseb ka Mustamäe korrakaitse fond, mis kogub piirkonna ettevõtjatelt renti ja maksab selle eest palka kuni kümnele politseinikule, kes peavad väljaspool tööaega korda turgudel.
    Koos laenukohustusega on juba likvideeritud jäätmehooldefond, mille nõukogu liikmetele maksti nelja aasta jooksul 115 000 krooni preemiaid. Fond laenas nii eraisikutele kui ka ettevõtetele. Tagastamata laenukohustused kanti üle keskkonnafondi Tallinna osafondile ja osa laene on kustutatud.
    Likvideerida tahetakse teiste seas linna transpordiameti juurde moodustatud liiklusfond, mille raha eest on ostetud sõiduautosid, mobiiltelefone, paljundusmasinaid ja arvuteid nii transpordiametile kui ka teistele linnavalitsuse ametitele.
    Tallinna rahandusamet soovitab Puudisti sõnul likvideerida Ida-Tallinna arengufondi, Nõmme linnaosa valitsuse arengufondi, Mustamäe linnaosa sotsiaalfondi ja Haabersti linnaosa arendusfondi. Enamik neist ei tegutse ammu.
    Kõige suuremad rahakulutused on toimunud kuni 1997. aastani Ida-Tallinna arengufondis, mille asutasid omal ajal linnaosa valitsus ja viis eraettevõtet. Seitsme aasta jooksul finantseeris Lasnamäe linnaosa valitsus fondi 2,4 miljoni krooniga. Fond omakorda maksis ligi miljon krooni ASile Ekso kahe kaupluse remondiks ja valvekuludeks. Arengufond on Eksos üks aktsionäre ja firma on fondilt saanud laenu kokku 130 000 krooni. Tagasi on sellest makstud rahandusameti andmetel 28 000 krooni.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.