Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Keskkonnaministeerium saab oma tahtmise
Ministeerium ostab vahekohut eirates maasturid ELKE Autolt
Keskkonnaministeeriumi asekantsler Peeter Sooväli ütles, et kuigi Amserv Auto ASi pakkumus oli ühe auto kohta 50 000 krooni odavam, ei vastanud see pakkumus kutsedokumendile. Pakkumiskutses oli keskkonnaministeerium muude tehniliste tingimuste hulgas fikseerinud ka turbodiiselmootori nõude, mootori võimsuse alampiiriks 65 kW, istekohtade arvu ees- ja tagaistmetel vastavalt kaks ja kolm, neljarattaveo ning kasti mõõtmed kuni 1,5x1,5 meetrit.
Soovälja sõnul pakkusid Amserv Auto ja ELKE Auto müüa erinevaid maastureid, millest tekkiski hinnavahe. Amserv Auto pakutud Toyota maasturid maksid 283 000 krooni auto kohta, ELKE Auto pakutud Toyotad 321 000 krooni auto kohta. ELKE Auto pakkumuses sisaldus ka tasuta hooldusprogramm 28 000 krooni ulatuses iga maasturi kohta.
Peeter Sooväli ütles, et tekkinud lahkhelide tõttu jõuavad maasturid Eestisse algselt kavandatud juuni asemel alles septembris. Praegu koostatakse ostulepingut ELKE Autoga.
Aprilli keskel asus riigihangete ameti vahekohus seisukohale, et keskkonnaministeerium peab ELKE Auto kasuks tehtud valiku üle vaatama, sest see polnud kooskõlas riigihangete seaduse nõudega kasutada riigi raha säästlikult. ELKE Auto pakkumus ületas Amservi oma kokku 700 000 krooni.
Keskkonnaministeerium palus advokaadibürool Concordia anda hankekonkursile õiguslik hinnang. Advokaat Tarvo Lindma allkirjastatud õiguslikus analüüsis jõutakse järeldusele, et Amserv Auto pakkumuse mittevastavaks tunnistamine oli kooskõlas riigihangete seadusega.
Amserv Auto juhatuse esimees Alar Metsson on väitnud, et nad pakkusid keskkonnaministeeriumile müüa sama automarki nagu ELKE Auto, Toyota Hilux 2,4 turbodiisel 4WD. Tema väitel oli Amserv teinud mootori võimsust kirjeldades pakkumuses trükivea.