Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Lennukoolitus lendab Tartust Tallinna

19. mai 1998, 00:00

Erapiloodi koolitus meenutab autoõpetust, ainult selle hind on kõvasti suurem. Tuleb maksta 80 000 krooni, õppida 106 tundi lennuteooriat ja vähemalt 45 tundi lennukiga sõita.

«Kui inimene 45 tunniga hakkama ei saa, pole midagi lahti. Sõidab nii kaua edasi, kuni temast asja saab,» selgitab Pakker Avio finantsdirektor Kalju Albert. «Ameerikas on tavapärane 60 lennutundi enne erapiloodi tunnistuse saamist.»

Erapiloot on, nagu nimigi ütleb, oma eralennuki juht. Kõige odavama pisikese lennuki, kus pole erilist lisavarustust, saab poole miljoni krooni eest.

«Loomulikult on Eestis praegu vähe eralennukeid, aga turg laieneb kogu aeg,» kinnitab Albert. Tartu Ülenurme lennuväljal seisab praegu üks eralennuk, mis kuulub Antsla ärimehele.

Pakker Avio alustas tegevust 1995. aastal ja on praegu kahjumis. «See pole tulus äri, aga me tegeleme sellega fanatismist,» tunnistas Albert. Ta ei soovi avalikustada firma omanikeringi, kuid märgib, et kõik on kogenud lendurid.

Majandusraskustest hoolimata loodab firma veel maikuus alustada erapiloodikoolitust ka Tallinna lennuväljal, kokkulepped selleks on lennujaamaga juba sõlmitud.

Pakker Aviost saab tellida ka lennutaksot 4--5 inimesele. Kõige kaugem reis läheb Münchenisse, aga saab sõita ka Tallinna ja Hiiumaale. «Peamised tellijad on meil siiski pildistajad, filmijad ja ornitoloogid, kes tahavad lihtsalt natuke Eestimaa kohal ringi sõita,» märkis Albert.

Võimalik on sõita ka ida poole, kuigi sekeldusi on sellega rohkem. «Venemaal pole kõigis lennujaamades lennukibensiini ja lisaks ei aktsepteeri nad meie navigaatoreid,» ütles Albert.» Peame Venemaalt peale võtma nende navigaatori, kes meid siis kõigist sõjalistest objektidest eemal hoiab ja hingehinda võtab.»

Erapiloodikoolitus pole Pakker Avio põhitegevus. Enamiku eralennukooli klientidest moodustavad Nõo gümnaasiumi lennuklassi ja Tartu lennukolled?i õpilased, kelle õppelende finantseerib riik. Ühe Nõo lennuklassi õpilase koolitamine ametilenduriks maksab pool miljonit krooni.

Nõo lennuklassi lõpetajaid töötab praegu Estonian Airis seitse. Loomulikult ei lasta eralennukooli lõpetajat kohe Boeingut juhtima, selleks peab koguma enne vähemalt 300 lennutundi. Rahvusvahelise lennulitsentsi väljastab lennuamet, kelle inspektorid käivad Pakker Avios õpilaste lende jälgimas.

«Ei saa öelda, et koolitus oleks piisavalt hea, aga ei saa ka väita, et oleks halb. Mõned lõpetanutest ju sõidavad ka rahvusvahelistel liinidel,» ütleb lennuameti peadirektori abi Tiit Soorm.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing