Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Scania keskus on kujundatud lihtsa läbiproovitud skeemi järgi
Balti riikide suurim Scania veokite ning busside müügi- ja hooldekeskus paistab Peterburi maanteed pidi linnast välja sõites tänu suurtele klaasakendele ja asukohale tühermaal hästi silma.
«Siin on nii väljas kui ka sees autod,» selgitab üks sisekujundajaist, Aivar Habakukk (Stuudio Habakukk ja Kivi). «Klaasist vahesein on määratud vaid markeerimaks eraldusjoont.»
Habakukele ja Kivile oli Scania esimene autokeskuse kujundus. Et leida sobivaimat lahendust, korraldas Scania konkursi sisekujundusfirmade vahel, millest võttis osa kolm firmat.
Scania Eesti juhatuse esimehe Janno Karu hinnangul oli Habakuke ja Kivi pakkumine firmale sobivaim, ehkki mõningat kahtlust tekitasid intensiivsed värvid.
Ruumi kujundamine nagu ikka, leiavad disainerid. Vaid väikesi detaile pole mõtet nii suurte mõõtmete puhul kasutada. Tellimuse eripäraks ütlevad disainerid Scania erilise huvi nõupidamiskohtade järgi: neid istumiskohti oli projekteeritud igale tasandile: suurematest alates kuni privaatboksideni. On ju Scania suur ja kallis auto ning ostule eelnevad tavaliselt läbirääkimised.
Teekond keskuses algab jalakäijate ülekäigurajal, mis viib sekretärini. Paremale jääb autode väljapanek, vasakule autotarvikute pool. Suure sinise posti kõrvalt trepist üles minnes jõuab bürooruumidesse ja kohvikusse, mis on kujundatud samuti tumesinise ja punasega. «Elementaarne ja läbiproovitud,» ütleb Enn Kivi vormi ja värvi kohta. «Lihtsate vormide juurde sobivad põhivärvid.»