Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti huvitub Hiina transiidist

25. mai 1998, 00:00

Kasahstanis käinud Vare sõnul on transiidi võtmeküsimus raudteetransport. Kui kauba vedu meritsi Hiina idarannikult Euroopasse võtab aega 40 päeva, siis raudtee kaudu kuluks selleks ainult 13 päeva, lausus Vare.

Hiina ekspordib praegu Euroopasse umbes 50 miljonit tonni kaupu aastas, 2005. aastaks peaks kaubaveo maht kahekordistuma.

ASi Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch ütles, et transport läbi Aserbaid?aani ei liigu, mistõttu Eestil on praegu võimalus see osa kaubavoogudest üle võtta.

Juchnewitsch lisas, et kauba liikumist kiirendaks süstikrongide käimapanek. Seda küsimust arutatakse juuni keskel, kui Eestit külastab Kasahstani raudtee juhtkond.

Eesti Raudtee on kirjutanud ?anghai raudtee-ettevõttega alla koostööprotokollile, mille eesmärk on valmistada ette ühisettevõtte loomist Hiina kaupade vedamiseks Euroopasse. Seni on Hiina raudteel ühisettevõte Poolas, teist sarnast ettevõtet kavandatakse Venemaale.

Eesti kaudu veetakse praegu ligi 400 000 tonni Kasahstani kaupu. Raivo Vare sõnul oleks juba käesoleva aasta lõpuks võimalik kaubavedu teravilja arvel suurendada poole miljoni tonni võrra.

Optimaalne teraviljakogus, mida annab läbi Eesti vedada, on Vare hinnangul kuni 2,5 miljonit tonni aastas. Ta lisas, et tähelepanuta ei tohiks jätta ka Kasahstani naftaveoseid, samuti toorme, terase ja värviliste metallide vedu.

Vare sõnul võivad Hiina ja Kasahstani kaupade transpordil osutuda probleemiks Eesti piiriületuskohad. Narva piiripunkti parendamiseks tahab Eesti Raudtee võtta riigi garantiiga laenu, projekti kogumaksumus on 275 miljonit krooni.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 18:33
Otsi:

Ava täpsem otsing