Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Põlevkivi peab sulgema kaks kaevandust

    ASi Eesti Põlevkivi nõukogu liikme, majandusministeeriumi nõuniku Arvi Hamburgi sõnul on 2000. aastaks kavas sulgeda tõenäoliselt Sompa ja Tammiku kaevandus.
    Nende kahe kaevanduse tootmismaht moodustab kogu Eesti Põlevkivis kaevandatavast 14,3 miljonist tonnist põlevkivist kümnendiku ehk 1,4 miljonit tonni.
    Hamburg märkis, et ainuüksi näiteks Sompas maksab kaevanduse sulgemine, tehnika väljatoomine ja uputamine 50--55 mln krooni. Me oleme seda meelt, et kaevandused suletakse laenu abil, mis makstakse tagasi allesjäävates kaevandustes toodetud põlevkivi müügist, lausus Hamburg.
    Küsimusele, mis saab suletavates kaevandustes töötavatest inimestest, vastas Hamburg, et paralleelselt sulgemistega lahendatakse ka tööjõuga seonduvad probleemid.
    Eesti Põlevkivi finantsdirektor Vello Tohver lisas, et kahe kaevanduse sulgemise korral suurendatakse teistes kaevandustes tootmist ja inimesed suunatakse nendesse tööle.
    Eesti Põlevkivi reformimisel on kavas jaotada karjäärid ja kaevandused põlevkivi tarbijate järgi. Näiteks Estonia ja Viru kaevandus peavad kava kohaselt töötama Eesti elektrijaama jaoks.
    Aidu karjäär ja Kohtla kaevandus peaksid Hamburgi sõnul olema reserveeritud põlevkiviõli tootmisele. Lõppkokkuvõttes võiksid nende üksuste omanikud olla sealse põlevkivi tarbijad ehk Kiviter ja Kunda Nordic Tsement, lisas ta.
    Lähtuvalt ümberkorraldustest kavatseb Eesti Põlevkivi ehitada üksuste ja elektrijaamade vahele lisaraudteed, et ei peaks põlevkivi veoks kasutama riigiraudteed. «Oma raudteega saab põlevkivi vedada kolm korda odavamalt, kui seda Eesti Raudtee praegu teeb,» sõnas Hamburg. Eesti Raudtee võtab ühe tonni põlevkivi vedamise eest umbes 20 krooni.
    Tohver märkis, et raudtee rajamine on eelkõige Eesti Energia huvides, sest veohinnad tuleb tasuda neil, mistõttu nemad otsivad ka võimalusi seda projekti finantseerida.
    Hamburgi sõnul on 1,5 miljardi kroonise käibega Eesti Põlevkivi selle aasta 70 miljoni kroonine kahjum eelkõige tingitud sellest, et ettevõtte loodetud hinnamuutus leiab aset pool aastat hiljem.
    Olulise osa Eesti Põlevkivi toodangu tonnihind tõuseb praeguselt 116 kroonilt 133 kroonile. Ettevõte lootis, et hind tõuseb mais-juunis, kuid tegelikult hakkab uus hind kehtima tuleva aasta alguses, kui tõuseb ka elektrienergia hind.
    Vello Tohver ütles, et ettevõte plaanib uue hinna kehtestada siiski 1. oktoobril, nagu on neid volitanud energiaturu inspektsioon, ehkki põlevkivi põhitarbijale, Eesti Energiale, see ei meeldi. «Meie arvates võiksid nad nüüd, mil on veel madalam hind, põlevkivi kokku osta,» sõnas Tohver. Samas ta märkis, et ilmselt tuleb see küsimus valitsuses täpsustada.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.