Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspedeerijad avastasid siseveod

    Ekspedeerimisfirmad on avastanud Eesti-sisesed regulaarveod. Selle aasta esimese poolega on lisandunud regulaarsete Eesti-siseste liinivedude pakkujate ridadesse rohkem firmasid, kui neid enne kokku oli.
    Kliendile muutub Eesti-siseste vedude korraldamisel valikuvõimalus suuremaks ja teenuse hind odavamaks, kuid nii kiire uute teenuste pakkujate lisandumine viib alla üldise toote kvaliteedi.
    Kliendi valikuvõimalus on üle kahe korra laienenud. Kui eelmisel aastal toimetasid Eestis regulaarsetel siseliinivedudel tõsisemalt vaid Kaubaekspress ja Eesti Post, siis selle aasta algusest on teenuse pakkujate ringi lisandunud Scansped Eesti, AVA Liinid, In Time.
    Teenuse hind langeb. In Time'i juhatuse esimees Veiko Kreevs ütleb, et pole mõtet turule tulles hindu alla lasta, kui turul on välja kujunenud kindel hinnatase, mis on ennast ära tasunud. Alvar Unuks AVA Liinidest kinnitab aga, et hinnad on uute firmade lisandumisega alla läinud. See on ka loomulik nähtus, sest uued firmad peavad endale võitma kliente. Konkurentidest madalam hind on üks võimalus, mida uued firmad vanade turul olijate vastu kasutavad.
    Dumpinguni pole siiski laskutud. Scansped Eesti, Kaubaekspressi ja Eesti Posti teenused jäävad ühte hinnaklassi. Ka AVA Liinide hind ei ole madalam. Dumpinguni alles võidakse jõuda. Kiiresti tekkinud suurele hulgale firmadele ei jätku piisavalt Eesti sees liikuvat kaupa ning mõni firma võib hätta jäädes klientide püüdmiseks haarata kinni dumpingu võimalusest.
    Professionaalset personali ei jätku, see viib alla teenuse kvaliteedi. Uued regulaarset siseveoliinide teenust pakkuvad firmad on oma personali saanud vanalt tegijalt Kaubaekspressilt. Scansped Eestis juhib sisevedude projekti Kaubaekspressist üle tulnud Tõnis Hintsov. Ka In Time on sisevedude projekti arendamiseks meelitanud endale töötaja Kaubaekspressist -- Toomas Soobeli. AVA Liinide eesotsas on kolm In Time'i endist töötajat. Proffe ostetakse ühest firmast teise, kes lõpuks ilma jääb, selle teenuse tase alaneb. Kaubaekspress pole väärilist vahetust lahkunud inimestele leidnud. Kaubaekspressi kliendid ASG Eesti ja AVA Liinid täheldasid teenuse kvaliteedi langust just siis, kui Kaubaekspressis toimus suurem kaadrivahetus. Ava Liinid otsustas lõpuks luua oma sisevedude regulaarliinid.
    Tekkinud võimaluste paljususes puudub kindel liider. Uute firmade tase võib olla kõikuv, vanad tegijad peavad üle saama mõõnast. Kuni turg pole selginenud, ei saa anda ühest soovitust mõne firma kasuks. Klient peab tekkinud valikuvõimaluse ära kasutama ning uurima kõikide pakutavaid võimalusi. Kvaliteedi määramiseks tasub ühendust võtta ka uuritava firma teenust kasutava kliendiga, kes oskab omal nahal kogetu põhjal hoiatada pakutavas teenuses sisalduvate võimalike ohtude eest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.