Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jalgpallipeo piletitsirkus
Seekordsete maailmameistrivõistluste suurimad segadused ongi seotud piletite müügiga. Turismifirmad, kes kahmasid pileteid hulgikaupa kokku, müüvad neid kuni kümnekordse hinnaga. Näiteks 12. juulil Pariisi lähedal Stade de France'il peetava finaalmat?i pileti hind on kerkinud 39 000 Eesti kroonini. Ja kuuldavasti nõudlust jätkub. Londoni mustal turul olevat piletite hind tõusnud isegi neljakümnekorseks.
Oma kodanikele müüdi algul 22,3 protsenti piletitest kohaliku loteriiga ning 22,6% piletitest oli reserveeritud sponsoritele ja firmadele. Siis üritati korraldada kahes järgus piletite telefoni teel müümist kogu Euroopa majanduspiirkonna kodanikele. Paraku läksid telefoniliinid juba esimestel sekunditel lootusetult kinni. Mitteametlikel teadetel said suurima piletisaagi jällegi prantslased ja need jalgpallifännid, kes sõitsid pileteid ostma ?veitsi. Kuna ?veits ei pääsenud finaalturniirile, siis olid seal telefoniliinid vabamad.
MMi korralduskomitee CFO ametlikult aktsepteeritud turismifirma Wagonlit Sport müüb pileteid avalikult 3--10kordse hinnaga. Näiteks võistluste avamat?i Brasiilia-?otimaa pileti ametlik hind on 850 franki (2032 kr), kuid Wagonlit Sport müüb neid 6250 frangiga (14 938 kr), mis võrdub Prantsuse ühe kuu miinimumpalgaga.
Finaalipiletite hind jäi ametlikult 700 ja 7020 Eesti krooni vahele.
Prantsuse spordiminister Marie-Georges Buffet peab korraldajate teguviisi skandaaliks. Euroopa komisjon (EK) süüdistab korralduskomiteed piletite diskrimineerivas müügis ja konkurentsiseaduse rikkumises. EK konkurentsivolinik Karel van Miert kavatseb teha CFO-le suure trahvi. Komisjon väidab, et piletite müümisel pole lähtutud Rooma lepingu vaimust, vaid neid on müüdud rahvuse põhjal ning enim liiga on tehtud brittidele, belglastele ja hollandlastele. «See on siseturureeglite ränk rikkumine, kui vabamüüki läheb ainult 5 protsenti piletite üldarvust,» teatas van Miert.
Piletite arv on ametlikult 2,56 miljonit. Turismifirmadele oli algul kavas eraldada 5% piletitest, nüüd selgub, et nende kaudu müüakse põhiosa piletitest, kusjuures nad lisavad sinna väga kuluka reisipaketi.
Võistluste-eelset olukorda kavatsevad komplitseerida Air France'i lennukikaptenid, kes tahavad juuni algul alustada umbes kahe nädala pikkust streiki. Nende palgad on 20% suuremad kui British Airwaysis ja 40% suuremad kui Lufthansas ning neid ei rahulda ettepanek, mille kohaselt neile pakutakse 15protsendilise palga vähendamise vastu firma aktsiaid. KL-DN-DI-ÄP