Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

400-seeria Volvot tehti Hollandis

05. juuni 1998, 00:00

Enamik Eestis liikuvatest 400-seeria Volvodest pärineb maalt, kus neid toodeti -- Hollandist. See teeb siinsetele autoteenindustele lisatööd Hollandis levinud kombe tõttu kasutada bensiini kõrval autokütusena gaasi. Info-Auto teeninduse juhataja Aivar Soome sõnul ühendatakse neil gaasiseadmed enamasti lahti.

Põhiprobleemid on neil autodel, millel on karburaatormootor. Gaas «kuivatab» süsteemi ära ja häälestus läheb paigast. Gaasiseadmetega sissepritsemootorid on üldjuhul paremas korras, vaid klapid võivad pisut korrast ära olla. Soome hinnangul kestab mootor keskmiselt 350 000 kilomeetrit, see on esialgu ka 400-seeria Volvode suurim kilometraa?, mida ta on teeninduses kohanud.

Kui auto on korralikult hooldes käinud (enne 1991. a toodetud autodel tehakse korralist tehnohoolet iga 10 000 km, uuematel iga 15 000 km järel), on auto enamasti üsna heas korras. Kiita saab sõiduomadusi ja ruumikust.

Eestis teevad traditsiooniliselt muret auklikud teed, mis sunnivad suhteliselt palju stabilisaatorivardaid ja esisilla kuulliigendeid vahetama. Norida saab ka nagisema kippuva salongi kallal -- plast, mida 400-seerial kasutati, jättis soovida.

Soome hinnangul näib Eestis olevat enamlevinud 1,8-liitrise hargsissepritsemootoriga auto, uuemate seas (alates 1993. aastast) on üsna levinud ka 2-liitrine.

Kuna Eestis osteti 400-seeriat omal ajal üsna palju firmaautodeks, on nendele autodele kehvemini mõjunud mitme juhi olemasolu. «Nende autodega sõitis tavaliselt mitu inimest ja hooldusesse suhtuti lõdvemalt,» kommenteeris Soome.

Rooste reeglina liiga ei tee. Volvo andis oma autodele 8aastase garantii ja enamikul selle põlvkonna autodest on see aeg alles lõppemas.

Autot turult ostes soovitab Soome võimalusel pöörduda teenindusse, et kindlaks teha auto tegelik tehniline olukord. Kindlasti tuleks kaasa nõuda hooldusraamat. Üldülevaatus võtab aega 1--1,5 tundi ja maksab 350--400 krooni. Kui auto on Eestist pärit ja siin hoolduses käinud, saab selgeks ka kogu senise «haigusloo».

Kindlasti tuleks kontrollida auto kilometraa?i, mida Soome hinnangul kiputakse võltsima juba maades, kust autod pärit -- nii Hollandis kui Saksamaal. Kerijate «armastatuim» kilometraa?inäit on 120 000--130 000 kilomeetrit.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing