Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raudtee erastamine venib
Parbo Juchnewitschi sõnul vajab Eesti Raudtee erastamise eel finantssüsti, kuid riigikogu arutab välislaenude võtmiseks vajaliku riigi garantii andmist kuni aasta.
Teede- ja sideminister Raivo Vare lisas, et erastamise ajakava venib kavandatust pikemaks, sest ametnikud on põrkunud vastuoludele. «Peame Eesti Raudtee viima vastavusse Euroopa normatiividega, kuid majandusliku reaalsuse järgi oleme üks osa Venemaa raudteest,» tõdes Vare. Tema sõnul on selle taha jäänud ka raudteeseaduse vastuvõtmine.
Eesti Raudtee vajab konkurentsivõime säilitamiseks kohe 3,5 miljardit krooni, on kinnitanud nii ettevõtte juhtkond kui ka teede- ja sideministeerium.
«Ma ei poolda kavalat aktsiaturu jälgimist, sest viivitamine toob aastas ligi poolteist miljardit krooni kahju,» ütles Raivo Vare.
Peaministri majandusnõunik Heido Vitsur sõnas, et valitsus pole arutanud Eesti Raudtee erastamise venimist, kuid tõenäoliselt pole mõtet püüda järgida oma võimeid üle hinnates koostatud erastamiskava.
Minister Raivo Vare peab valitsusele esitama Eesti Raudtee erastamise uue kava. Vare ütles, et ta ei kavatse uut erastamiskava esitada, sest vanas kavas muutuvad vaid erastamise tähtajad.
Valitsus arutab raudteeseadust homsel istungil ja saadab selle tõenäoliselt riigikogule, lisas Vare.
Vitsuri sõnul ei tasu Eesti Raudtee erastamisega kiirustada, sest erinevalt maareformist ei muuda raudtee omandivorm riigi üldilmet. «Nüüd, mil Tallinna börsil kõik tabelid punased (tähistab aktsiahindade langust -- toim), ei tasu Eesti Raudtee aktsiaid turule viia,» leidis Vitsur.