Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Leiburi hinnapoliitika tõhusus tekitab kahtlust
Leibur langetas oma toodete hinda väljaspool Tallinna aasta alguses keskmiselt kuus protsenti. Leiburi hinnapoliitika eesmärk on võita suurem turuosa väljaspool pealinna.
ASi Vilma tegevjuht Arnold Kimber väitis, et Leiburi hinnapoliitika tõttu pole teised leivatööstused oma turuosa kaotanud ja Leibur pole turuosa juurde saanud.
«Leivaturg väheneb tervikuna ja seab kõik tootjad raskustesse,» sõnas Kimber.
ASi ETK Leib arendusdirektor Vaike Kilvits ütles, et ettevõtte turuosa pole vaatamata Leiburi kampaaniale vähenenud, kuigi nad ei vastanud Leiburi kampaaniale omapoolsete sammudega.
ETK Leib on Lõuna-Eesti suurim leivatootja, sest ettevõttele kuulub seal mitu leivatehast. ETK Leiva turuosa Lõuna-Eestis on ettevõtte juhtide sõnul 13--14 protsenti.
Leiburi müügidirektori Asse Hangi sõnul on ettevõtte käive kasvanud just maapiirkondades. «Maal on ostjad hinnatundlikumad ja seal loeb iga väiksemgi hinnamuutus,» ütles Hang.
Hangi kinnitusel on Leiburi tootmine aasta esimesel poolel stabiliseerunud ja tootmismaht pole enam vähenenud nagu eelmisel aastal.
«Viimasel ajal on toodangumaht veidi kasvanud, ilmselt siis kellegi teise arvel,» sõnas Hang.
Hangi sõnul kaetakse leivatoodete madalama hinnaga müügi tõttu vähenenud tulu eelmisel aastal suletud kahe leivatehase arvel kokkuhoitud rahaga ja Leiburi omavahendite arvelt.
ASi Leibur käes on umbes veerand Eesti pagaritoodete turuosast. Ettevõte tootis eelmisel aastal 18 500 tonni pagaritooteid.