Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maksimarket toob kliendid ise kohale
Tihniku tänava kaupluse juurde sõitva bussiliini kuludest doteerib Maksimarket natuke alla poole.
Üks kilomeeter liinisõitu maksab 10,5--11 krooni. Pileti hind MRP liinibussides on kuus krooni. Vahe, mida piletiraha ei kata, peab kinni maksma bussiliini tellija. See summa sõltub aga reisijate arvust.
Mingeid eeltingimusi, näiteks potentsiaalne kaupluse külastajate hulk, me bussiliini soovijatele ei sea. Huvitatud kauplusi on, kuid tihti ei taha nad raha maksta.
Üks autokauplus tellis meilt Lasnamäe taha Vana- Narva maanteele bussiliini. Sellega sõitis päeva jooksul kolm-neli inimest. Tellija vabandas, et arvestas valesti ja jättis kogu kahju meie kanda.
Meil ühegi kauplusega koostööd ei ole. Koostöö on Reisieksperdiga sadama ja Kadaka turu vahelisel liinil. Aastaid tagasi oli koostöö ka Maksimarketiga, kuid nad ei soovinud seda jätkata.
Autobussikoondises maksab ühe bussi tellimine üheks tunniks 150--200 krooni. Hinna sisse ei ole arvestatud võimalikku piletimüügist saadavat tulu, mis katab osa kuludest. Sellisest kuluarvestusest tuleneva suurusjärguga peab bussiliini soovija arvestama. Reisiekspert maksab oma tellitud bussiliini ülalpidamisest ise kinni lõviosa.
Bussiliini soovijatega saame alustada läbirääkimisi, kui on vaja 1--2 bussi. Suurema mahu korral ei ole meil vabu busse seina ääres ootamas. Eelkõige peame teenindama Tallinna linna.
Bussiga kohaleviimist ka-sutatakse ebasoodsa asukoha tõttu. Ka Maksimarket asub piirkonnas, kuhu inimene ise ei satu.
Isiklikku transporti mitte omavale inimesele tehakse poodi kohaleminek võimalikult mugavaks -- kesklinnas seisab ees mugav buss, mis pole lausa täis ja sõidab kohale väheste peatustega. Sellist bussi ei ole kasulik ülal pidada kogu aeg. Sarnaselt prooviostuga, kus inimesele antakse midagi maitsta, on ka kaupluse bussiliin proovi kohaleviimine. Inimene harjutatakse seal käima, et ta oleks kunagi hiljem sinna nõus ka tavalise liinibussiga sõitma.
Sellist liini on mõtet pidada suurtel marketitel, mitte linnaosa selvekauplustel, mis on orienteeritud kohaliku elanikkonna teenindamisele.