Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Päevalehtede hinnasõda

12. juuni 1998, 00:00

Kolmapäeval levitas Postimees Tallinnas otsepostituse teel reklaami, milles pakkus Harjumaa ja Tallinna elanikele ajalehe poole aasta tellimust 99 krooni eest. Neljapäeval vastas sellele Eesti Päevaleht, pakkudes Tallinnas, Harjumaal ja Tartus poole aasta tellimust 95 krooni eest. See on üle nelja korra odavam kui senised tellimishinnad.

Kui varem maksis päevalehtede kuutellimus keskmiselt 72 krooni, siis Postimehel ja Päevalehel nüüd vaid 16 krooni. Ajalehtede tellimustest said päevalehed seni umbes veerandi kuni kolmandiku oma tuludest.

«See on suurim hinnasõda Eesti ajakirjandusturul, mis toob meile miljoneid kroone kahjumit,» tunnistas Eesti Päevalehe peadirektor Hando Sinisalu. Ülisoodsa tellimishinna tõttu jääb Päevalehel poole aastaga praeguse tellijate arvu juures saamata üle 5 miljoni krooni.

Äripäeva arvestuse kohaselt kannab Postimees tuhande tellija juurdevõitmiseks koos reklaamikampaaniaga 0,5--1 miljon krooni kahjumit.

Postimehe peadirektor Toomas Issak kinnitas, et loodavad sellisest kampaaniast siiski kasu saada. «Juba praegu lisandub meile tellijaid tuhandete kaupa päevas,» märkis Issak. Ta ei osanud aga täpsustada, kui palju inimesi oli eile pärastlõunaks Postimehe sooduspakkumisega ühinenud.

«Arvestasime sellega, et Päevaleht midagi ette võtab, kui meie pakkumisest kuuleb,» lisas Issak. «Nemad meid ei üllatanud, aga meie neid vist küll.»

Hando Sinisalu märkis, et kui Sõnumileht sellise «elu ja surma peale võitlusega» kaasa ei lähe, kaob ta tõenäoliselt Tallinna turult.

Sõnumilehe peatoimetaja Mart Luik kinnitas, et leht ei kavatse dumpinghindadega kaasa minna. «Loomulikult puudutab see meid ja mõned tellijad tõenäoliselt napsatakse ära, kuid loodame oma lugejatele selgeks teha, et sellised hinnad on hooajaline nähtus ja normaalne olukord taastub varsti,» lausus Luik. Tema hinnangul võib tellimishindade dumping kesta kuni pool aastat.

Issaku selgitusel oli Postimehe algatatud kampaania ainus eesmärk lehele lugejaid juurde võita, mitte aga Sõnumilehte põhja lasta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing