Kas leheturul toimuv mõjutab reklaamikanali valikut?

15. juuni 1998, 00:00

Tegelikult valib reklaamikanalid meil rek-laamiagentuur. Aga me oleme asjaga kursis. Praegu käib sõda selle turu pärast ja kummaline on ainult see, et mõlemal lehel on tugev väliskapital taga ja nad üritavad teist turult välja süüa. Ma kujutan ette, et kui see taktika oleks valitud teades, et teine on nõrgem. Siis ta läheb väiksemate kuludega. Aga ma ei kujuta ette, kui palju nad peavad raha sisse toppima, et see praegu õnnestuks.

Aga kui nüüd üks peaks võitma ja leheturg hõredamaks minema, siis on selge, et reklaamihinnad ilmselt tõusevad ja valikut jääb vähemaks.

Meid ta mõjutab suhteliselt vähe, sestoleme selline büroo, mis reklaamid valmistab.

Aga ajalehed peaksid rohkem sisuga tegelema. See oleks neil nagu vähe tõsisem probleem. Ajalehtedel on vist mingi jama majas, et lugejaid on juurde vaja. Nad peavad siis eesti rahva kirjaoskuse parandamisest alustama. Kriitiline piir lugejaid on olemas ja seda saab muidugi ümber jagada, et kellele meeldib kollane ajakirjandus ja kellele uuriv, aga rahvastik pole vahepeal kahe miljonini kasvanud, et plahvatuslikult juurde saaks.

Usaldame oma reklaamiagentuure. Niivõrd palju ta mõjutab, et oleneb, kas punktide arv läheb tinglikult meie jaoks odavamaks ja suureneb lehte reklaami suunamine. Eeldades ideaalset olukorda, et üks leht katab100% peredest ja iga pereliige loeb lehte vähemalt üks kord, oleks see leht meie peamine reklaamikanal. Kui lehtede levik laieneb, siis see loomulikult mõjutab meid, sest reklaam lehtedes muutub meie jaoks atraktiivsemaks.

Kui me tahame teha reklaami lugejaskonnale, kes asub Tallinnas , siis kasutame Päevalehte, kui Tartus, siis Postimeest. Kui neil õnnestub ennast teise regiooni sisse süüa ja saada sealt oluliselt lugejaid, siis loomulikult eelistus kaldub selle lehe poole.

Kindlasti ei mõjuta. Reklaami planeerimine on läinud Eestis juba normaalsetele rahvusvaheliselt aktsepteeritavatele alustele. Ja seda, et keegi räägib, et ta on ilusam ja tal on rohkem lugejaid, ei arvesta.

Meediat planeeritakse tänapäeval lähtuvalt reaalsetest uuringutest. Võib teha ju ka mingeid prognoose ja seda tulevikus silmas pidada, aga see, et kellelgi lugejaid juurde tuleb, ei peaks mõjutama.

Uuringutest saadakse infot, kuidas lugejaskond on ümber formeerunud. Loomulikult, kui on rohkem kontakte sobivas sihtrühmas, on see väljaanne reklaami andmise seisukohast huvitavam, aga kuna reklaami planeerimine on muutunud väga spetsiifiliseks ja professionaalseks, siis näiteks sellise masslugeja juurdetulek ei pruugi iga kauba reklaamimisel huvitav olla.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing