Tähelepanu kvaliteedile

15. juuni 1998, 00:00

Läänemere-äärsete riikide juhti-miskonsultantide läinudaastasel foorumil Svetlogorskis (Venemaa) esitati Poola, Leedu, Läti ja Eesti konsultantide äriettevõtetele antud soovituste analüüsi tulemused. Selgus, et neis soovitustes ei pööratud piisavalt tähelepanu kahele äriedu põhitegurile -- kvaliteedile ja üldisele tootlikkusele. Nii ühe kui ka teise parandamine nõuab investeeringuid, mis teadagi kipub kasumijahti häirima ja omanikutulu vähendama

Vaadelgem hetkeks kõrvalolevat skeemi. Üleüldine kontrollsüsteem (TQM -- Total Quality Management) on justkui kahvlisse haaranud ettevõtte kogu tegevuse.

Meenutagem, et ettevõtte välisest regulatiivsest ja majanduskeskkonnast lähtuv surve ei võimalda loorberitel puhata. Alles see oli, kui Eesti piimandusettevõtete ekspordisertifikaate Euroopa Liitu ei pikendatud ja seostati uue inspektsiooni tulemustega. Tuleb seada uued eesmärgid, probleemi asetas inspektsioon. Sobiv on alustada kolmandast blokist joonisel. Selleks puhuks mõned rusikareeglid:

  • analüüs olgu aus ja karm;
  • järeldused tulenegu analüüsist;
  • lahendusvariant võimaliku halvima arengusuuna puhuks tehke valmis ja jätke tagataskusse;
  • peamine on süsteemne lähenemine, kontrollsüsteem vastaku ISO 9000 seeria standarditele, sest neid kordavad Euroopa Liidu ja Eesti standardid;
  • ärge pidage dokumenteerivat tööd pelgalt paberimäärimiseks;
  • toote kvaliteedist üksi ei piisa.
  • Ja lõpetuseks -- pigem varem kui hiljem satuvad inspekteeriva pilgu alla kõik need ettevõtted, mille toodangut inimesed söövad või joovad, selga või jalga panevad, elamusse üles seavad jne.

    Niisiis -- halvima vältimiseks looge firmasisene kvaliteedi tagamise süsteem.

    Raadio ettevõtlikule inimesele

    Äripäeva raadio 92.4

    Hetkel eetris

    Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing