Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suuremad liisingufirmad on rahahädas

    Kõikidel pankadel on sularahakriis, Euroopast raha juurde ei saa, sest sealsed pangad ootavad, mis Hansa-Hoiu ja Ühis-Tallinna pankade ühinemisest saab, rääkis Ühisliisingu ASi turundusdirektor Mart Relve. Ühisliising tõstis eelmisel nädalal liisinguintresse 1%, kuid suvel võivad intressid Relve sõnul tõusta 20 protsendile või isegi rohkem.
    Enam me kõigile liisingut pakkuda ei suuda, eelistatud on Ühispanga ja Tallinna Panga kliendid, sõnas Ühisliisingu turundusdirektor. Loodetavasti ei kesta selline olukord igavesti, ent me ei tea, millal intressid jälle langema hakkavad, ütles Relve.
    Hoiupanga Liisingu ASi müügidirektor Riivo Roos nõustus väitega, et viimaste kuude tsirkus finantssfääris on jõudnud lõpptarbijani. Eelmisel nädalal tõstsime intresse mõne protsendi võrra, eks varsti tõusevad edasi, arvas Roos. Raha on pankadel väga vähe, juurde pole seda ka hetkel kusagilt tulemas, sest Euroopa pangad ei laena meile raha enne, kui pärast ühinemisi on selge, kellele üldse raha laenata, rääkis Roos.
    Mercedeseid müüva Silber Auto pressiesindaja Üllar Born sõnas, et nemad pakuvad sõidukeid 12% intressiga vaid seetõttu, et ametlikku teadet intresside tõusust pole liisingufirmadelt saadud. Meil pole oma krediidiliini, Silber Auto vaid vahendab väliskapitali Eesti finantsasutustele, ütles ta. «Intressimäärad sõltuvad ikkagi liisingufirmadest,» lisas Born. «Kui teade saabub, siis tuleb sellega kaasa minna.»
    Volvode ja Renault'dega kaupleva Info-Auto tegevdirektor Enn Teimann ütles, et Volvo sõidukite puhul kasutab ettevõte Rootsi krediidiliini, mis ei sõltu Eesti rahaturu olukorrast. Volvode liisinguintress on ja jääb 11,2%, loodetavasti paranevad müügitulemused tänu üleüldisele intresside tõusule paarkümmend protsenti, sõnas Teimann.
    Kia Auto müügijuhi Sven Litvinovi sõnul ei kavatse Kia Auto üldise tõusuga kaasa minna. Maksame liisingufirmadele piisavalt raha peale, et hoida intressi 12% peal, mõnede mudelite puhul kavatseme intressid langetada endisele 10 protsendile, lisas Litvinov. Intresside suure tõusu puhul me pankrotti ei läheks, sest Kia on odav auto ja paljud inimesed ostavad seda sularahas ilma liisinguta, arvas Litvinov.
    Uute autode müüjaid esindava autode müügi-ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) juhatuse esimees Jaak Uudla arvas, et kui liisinguintressid tõusevad tõepoolest 20 protsendile, siis langevad müügitulemused märgatavalt.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.