Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Enn Rohula firma pankrotis
Pankrotiavalduse Inreko Laeva suhtes esitas Tallinna maksuamet, kelle nõue koos intressidega ulatub üle 54 miljoni krooni, 20. aprillil.
Üheksa päeva pärast pankrotiavalduse esitamist on äriregistrisse tehtud kanne, mille kohaselt muudeti Inreko Laeva ASi ärinimi, tagurpidi lugedes Aveal Okerni ASiks. Inreko Laeva endine peadirektor ja suuraktsionär on Enn Rohula.
«Võlgniku esindaja tunnistas kohtus oma maksejõuetust,» rääkis pankrotihaldur Arno Mägi. Tema sõnul on Aveal Okerni vastu nõudeid umbes 132 miljoni krooni ulatuses ja varasid mõnesaja tuhande krooni väärtuses.
«Kui rahakott on tühi, siis ei ole võimalik oma maksejõulisust tõestada,» kommenteeris Aveal Okerni esindaja, Inreko kontsernist välja kasvanud, tiiburlaevadega tegeleva Lindaliini ASi jurist Alar Mikenberg.
Mikenbergi sõnul on riik maksuvõlgade tasumisel teinud liiga suured panused viivistele, intressidele ja trahvidele. «Maksumaksja kägistatakse sellega ära,» seletas Mikenberg.
Mikenbergi andmeil on Inreko Laeva AS maksnud aastate jooksul ainuüksi viiviseid ja trahve põhivõlaga enam-vähem võrdses ulatuses. Aveal Okerni põhivõlg on üle 24 miljoni krooni.
Tallinna linna maksuameti direktor Triinu Rohtla ütles, et nad kaalusid Inreko Laeva suhtes pankrotimenetluse algatamist juba eelmisel suvel, kui ettevõtet kontrollis maksuameti brigaad.
«Leidsime, et neid ei olnud veel mõtet pankrotti lasta,» rääkis Rohtla. «Meile oleks olnud parem, kui Inreko Laeva AS oleks jäänud maksumaksjana alles, sest neil olid kõik varad panditud.» Rohtla sõnul oli Inreko Laeva AS suur tööandja. «Näiteks üksikisiku tulumaksu maksid nad ligi miljon krooni kuus,» ütles ta.