Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas müüa oma mootorratast?
Peamine on mõelda sellele, mida sooviksid, kui poleks müüja, vaid ostja rollis.
Esiteks puhasta ratas korralikult. Värvi üle need kohad, kust värv on kulunud või kriimustatud, kuid parem on siiski natuke kulunud tehase värv kui kehvasti üle värvitud ratas.
Teada on, et esimene mulje rattast on väga tähtis ning tekitab enamikul ostjatest soovi omada ratast. Korralik puhastus võtab umbes kolm tundi aega, kuid võimaldab lisada ratta hinnale umbes 2000 krooni.
Asenda kõik odavad osad, nagu hoovad jms. Korrigeeri leistangi, piduri-, sidurihoobasid ja gaasikäepidet. Õlita ratas korralikult, et see ei kriuksuks. Vaheta mootoriõli, siis käib mootor paremini. Ostja otsib niikuinii võimalust viia hind alla ning ei ole mõtet ise talle selleks põhjust anda.
Kui rehvid või pedaalikummid on kulunud, siis jäta need nii, nagu nad on. Vaid vähesed ostjad panevad seda tähele. Kui keegi siiski sel põhjusel nurisema hakkab, siis lase 1000 krooni hinnas alla, see on ikka tunduvalt parem kui kulutada 4000 krooni uue rehvipaari ostmisele.
Jälgi, millist hinda küsivad teised müüjad. Pea meeles, et hind, mida küsitakse, ei pruugi olla see, mis saadakse. Kui sa arvad, et sinu ratas on tõesti palju väärt, siis pane aga kõrge hind, kuid märgi ära, et ratas on tõesti heas korras. Lisa ka järgnev info: vanus, läbisõit, seisukord, väga hea oleks lisada foto.
Kui oled ratta külge riputanud igasuguseid lisavidinaid, siis eemalda need. Need ei anna sulle alust hinda kõrgemaks tõsta ning nendest saab lahti, kui öelda ostjale: «Muide, mul on ka see ja see asi selle ratta jaoks ning kui sa tahad, saad need näiteks 1500 krooni eest.»
Kahjuks leidub inimesi, kes vaatavad kuulutusi ning kavandavad nende abil vargusi. Ära avalda kuulutuses oma aadressi, vaid anna kontakttelefoni number.
Võta ka osta soovija telefoninumber või muud kontakti võimalused. Kui ta ei soovi neid avaldada, siis on ta suli või muidu ajaraiskaja.
Ole ettevaatlik, kui ostja soovib proovisõidule minna. Parim variant on ise teda tagaistmel ringi sõidutada. Ära nõustu ise tagaistmel istuma, sest sealt saab soovi korral omaniku küünarnukilöögiga maha lükata.
Kui ostja on kaaskonnaga, ei ole see hea, kui aga perekonnaga, siis vägagi hea.
Enne proovisõitu ära küsi ettemaksu. Kui võtad raha, siis korraga 100% ja kõik. Tee ka selgeks, et kui ostja proovisõidul ratast mingil määral rikub, siis on ta sunnitud selle ära ostma.
Kõik sõltub sellest, kui suur on sinu soov rattast lahti saada. Kui vaevled rahapuuduses, siis on sinu enda asi, millise hinnaga oled nõus müüma. Kui lood on teisiti, siis mõtle, mitu telefonikõnet on olnud. Kui oled oodanud mitu päeva ning selle aja jooksul on sinuga ühendust võtnud ainult üks inimene, siis oled tema võimuses. Kui aga helistajaid on olnud kuus, siis võid ju hinna suhtes nõudlikum olla.
Kui esimene soovija ära ütleb, on sul veel võimalusi. Teistele soovijatele helistades tuleks öelda, et esimene ostja ei ilmunud välja, mitte, et esimesele ratas ei meeldinud.