Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nõrk maksekord tapab autovedajad

    Makseketis klient--ekspedeerija--vedaja tähtaegadest mittekinnipidamine on habemega probleem. Nüüd lisanduvad ketti liisingufirmad, kes tahavad ERAA müügiaktsioonis müüdud 320 veoki eest vedajalt pooleaastase maksepuhkuse lõppemisel liisingumaksetes kätte saada ligi poolt mld krooni.
    Liisingufirmade lisandumine makseketti peab korrastama maksetähtaegadest kinnipidamise transpordis.
    Makseketi mittetöötamisel jäävad suurimateks kannatajateks vedajad. Kui ekspedeerija on harjunud, et klient maksab talle lubatust hiljem, ja ekspedeerija võib lubada tasuda vedajale hiljem, siis vedaja enam liisingufirmade nõuete ees pidevalt õlgu kehitada ei saa. Finantsasutus ei salli tradistsioonilist maksete hilinemist. Kui maksed ei laeku korrapäraselt, võtab liisingufirma lihtsalt auto käest.
    Eriti hoolsalt peavad vedajad jälgima ekspedeerijaid, kellel on ka oma autopark ning kes täiendasid seda samuti ERAA veokimüügiaktsioonis. Need ekspedeerijad võivad seada esmaseks kohustused liisingufirma ees ja suunata kogu klientidelt tuleva raha liisingumaksetesse. Sealhulgas sellegi osa, mis veoteenuse eest peaks kuuluma (enamik transporditasust) veofirmale.
    Enamik maksetähtaegadest mittekinnipidajad on lihtsalt maksuhuligaanid. Ekspedeerimisfirma Baltspedi direktori Ants Susi hinnangul on 2/3 nende klientidest firmad, kellele peab raha maksmist meelde tuletama. Pooled neist maksavad pärast meeldetuletust kuni viie päeva jooksul, teisel poolel võtab arvete tasumine aega kauem. Kui 3--4 päeva telefoni otsas istuda, saab raha üldjuhul kätte, nendib Susi. Tähendab, et suurem osa firmasid pole maksejõuetud, vaid arved jäetakse tasumata lohakusest või peetakse transpordifirmasid kõige vähem tülikateks, kellele tasumise võib vähimagi probleemi korral edasi lükata. Maksehuligaanide korralekutsumiseks piisab pankrotihoiatusest, distsiplineerivalt mõjuks, kui sageneks pankrotimenetluste algatamine transpordifirmade poolt.
    Ekspedeerijad väidavad, et maksetähtaeg nende klientidele on pikem kui autovedajate tähtaeg ekspedeerijatele. Maksetähtaeg on läbirääkimiste teema ja kui ekspedeerija tõepoolest ei suuda sõlmida sobiva maksetähtajaga lepinguid, peab ta tekkiva vahe katma pangast võetava käibekrediidiga.
    Kui ekspedeerijad ei suuda korrale kutsuda kliente ja vedajad omakorda ekspedeerijaid, saab nõrk maksedistsipliin transpordisektoris veel üheks põhjuseks, mis peale veofirmade pakkumiste ülekülluse suunab veokite megaostu käigus soetatud autod teisele müügiringile.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.