Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Unustatud kaevandusse plaanis autokrossirada

    Kui rallikrossis sõidavad autod plekki mõlkides ühel rajal, siis Kanaari saarte duubelrajaga võistlusel sõidavad teineteisest lahutatud rajal kaks autot. «Seda võib kasutada ka katserajana, mis auto kilomeetrisel ringil korralikult läbi raputab,» mõtiskleb Urban samasuguse kompleksi tegemise üle Kiviõlisse.
    «Põhimõte on ehitada spordirajatis ja likvideerida ühtlasi keskkonnakahjustus,» selgitab Urban oma projekti. Ta on selleks ellu kutsunud mittetulundusühingu Kiviõli regiooni arenduskeskus.
    Kui palju krossiraja ehitus maksab, ei oska Urban öelda. Esialgu on valminud vaid projekteerimisfirma LT Konsult ideeprojekt raja kohta.
    «Müts maha selliste initsiaatorite ees, aga minu arvamust mööda see küll eriti sisse ei too,» kommenteerib ralliraja projekti Eesti esipaari Markko Märtini ja Toomas Kitsingi toetajafirma Amserv Grupp juhatuse esimees Raivo Kütt.
    «Rallispordi toetajatele on kulud niigi suured,» ei näe Kütt projektil suurt tulevikku. Amservi panust rallisõitjate toetamisse hindab Kütt 350 000--400 000 krooniga aastas.
    Riigikogu on Kiviõli linnale lisaeelarve kaudu eraldanud 2,5 miljonit krooni karjääri likvideerimiseks ja pinnasereljeefi planeerimiseks. «Kas istutame puud peale, mis on lihtsam, või teeme midagi,» hindab Urban linna võimalusi. «Minugipoolest võib sinna kasvõi Serena veepargi ehitada, kõik pakkumused on teretulnud,» pahvatab Urban vastuseks küsimusele, mis saab siis, kui autospordikeskus ettevõtjates huvi ei ärata.
    «On vaja autohuvilised ärimehed kohale meelitada, ainult see toob uimasesse linna elu,» leiab Urban.
    Kümmekond aastat tagasi kavandasid motospordientusiastid ehitada rahvusvahelisel tasemel ringraja Maardusse endiste fosforiidiväljade peale.
    «Vormeliraja ehitamise panid rohelised kinni,» meenutab Urban auto-motospordi eelmise suurprojekti fiaskot. «Meil on vastupidine idee, keskkonnavahenditega spordirajatis ehitada,» räägib Urban. «Kõik sõltub sellest, kui palju tuleb raha,» nõustub ta, et parimad kavatsused jäävad unistusteks, kui idee ise huvi ei ärata.
    1920 Saksa osalusega AS Eesti Vabrikantide Ühendus taotleb valitsuselt luba uurida põlevkivikarjääri.
    1925 Valitsus annab ASile Kütte-Jõud loa põlevkivi kaevandada. Karjääri loodusliku taastamise kohustust põlevkivi ammendumisel ei ole.
    1940 Nõukogude võim natsionaliseerib kaevanduse.
    1947 Kaevandamise tippvõimsus 317 000 tonni aastas.
    1951 Põlevkivivarud lõppevad, karjäär suletakse.
    1996 Tuleohtlikus karjääris algavad põlengud, mille kustutamine nõuab kuni 200 000 krooni.
    1998 Kiviõli regiooni arenduskeskus alustab autospordikeskuse planeerimist, et keskkonnaohtlik karjäär likvideerida.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.