Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas teha tuntuks oma ettevõtte kaubamärk?
Kõikide meie toodete peal on ettevõtte logo. Kaubamärgi tutvustamiseks kasutame ka firma autosid, mida meil on üle Eesti 40. Kõik müügimehed on firmariietuses, kus on peal meie logo.
Meediakanalites reklaamime peamiselt konkreetset toodet, mitte ettevõtte kaubamärki üldiselt. Kaubamärki kasutame rohkem siis, kui me mingeid üritusi sponseerime. Sellisel juhul me üksikuid tooteid esile ei tõsta.
Reklaamikampaaniad paneme igaks suveks paika eelneva aasta sügisel ja talvel. Siis määrame kindlaks, missugused tooted tulevad müüki ning kellele ja kuipalju me mingeid tooteid müüa kavatseme.
Iga uue toote puhul määrame kõigepealt kindlaks sihtgrupi. Seejärel mõtleme välja korraliku sõnumi ja valime sobilikud meediakanalid, et sõnum jõuaks õige tarbija kätte. Sihtgrupi kindlaksmääramisel kasutame tavaliselt reklaamifirma abi.
Kõigepealt peab olema ikkagi väga hea toode, teenus või kaup, mida firma oma (võimalikele) klientidele pakub. Firma nime valikul tuleb kaaluda nime sobivust kaubale (teenusele/tootele), arvestada, milliseid emotsioone see tarbijas tekitab jne.
Ideaalis peaks kaup/teenus toetama firma kaubamärki ja (kujunevat) imagot ning vastupidi. Kui tegu on alles esmakordselt turule tuleva kaubamärgiga (uue tootega), siis tuleks juba varakult avaldada trükimeedias tutvustava sisuga kirjutisi, planeerida reklaamikampaaniaid.
Nimetust Hansapank oli suhteliselt lihtne tarbijani viia, sest sõna seostus positiivse taustaga ajaloost (hansaliit, hansalinnad jne). Üldsuse informeerimiseks on oluline pidevalt välja saata teavet oma tööde ja tegemiste kohta.
Positiivse imago ja tugeva kaubamärgi kinnistamisel on suur osa klienditeenindajatel ning kvaliteetsetel toodetel.
Kaubamärgi tuntuks tegemisel peab ettevõte lähtuma sellest, kas ta alles kavatseb turule tulla või on firma juba mõnda aega turul tegutsenud.
Kui tegemist on juba kogenud ettevõttega, siis räägib kaubamärgi eest kõigepealt majandustegevus (tooted/teenused) ja see, kuidas oma töö tulemust tarbijale pakutakse. Eesti Telefonile oli nime turuletoomine suhteliselt valutu, sest polnud tegemist konkurentsiolukorraga ja meie teenus oli kõigile vajalik
Arvestades Eesti Telefonile peatselt saabuvat konkurentsiaega on loomulikult tähtis see, et meid teataks kui edukat ettevõtet. Tegeleme aktiivselt firma imago tutvustamise ja reklaamiprogrammiga. Oleme püüdnud üldsusele tutvustada Eesti Telefoni kui suhteliselt edukat firmat, kes Eesti elus ka natuke laiemalt kaasa räägib. Selle tegevuse hulka kuuluvad näiteks toetusprogrammid haridusele, meditsiinile, sotsiaalhooldele, kultuurile ja spordile.