Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütusemõõturid kontrollivad autojuhte

    Kütusevarguse pidurda-miseks on transpordivahendeid omavad firmad hakanud paigaldama masinatele kütusekulu mõõtureid. Optimistlikud firmajuhid loodavad investeeringu tagasi teenida juba esimese kuuga, pessimistid aga kardavad, et autojuhid on mõõturitele juba vasturohtu leidnud.
    Bensiinit?ekkide järgi kütusekulu arvestades vaesub transpordivahendeid omav firma kiiresti. Rahvusvaheliste vedude juhtidel on kütuset?ekke lihtne osta Poola bensiinijaamadest. Eestis kaupa vedavad juhid saavad tahtmise korral kütuset?ekke hankida kohalikest tanklatest.
    Ida-Euroopas levinud kütusevarguse tõttu on Saksamaa firma Mannesmann Kienzle hakanud pärast kümneaastast vaheaega taas tootma kütusemõõtureid. Selle aasta alguses Eestisse müüki jõudnud kütusemõõturitel on võrreldes kümne aasta taguse toodanguga uuendatud andurit, mis on mõõrturi vea kahandanud ±2 protsendini.
    Masina kütusekulu kontrollimiseks on firma omanikul PIN-kood, millega ta saab minna mõõturi mällu. Mälu annab kütusekulu kohta ülevaate päevade, reiside või mistahes ajavahemiku lõikes.
    Diiselmootoriga autodele paigaldatav kütusekulu mõõtur maksab 12 300 krooni. Investeeringu suurust peljates tasub mõõtur paigaldada vähemalt ühele sõidukile ühte tüüpi masinatest koosnevas autopargis. Alu Veok loodab sellega investeeringu tagasi teenida juba ühe kuuga.
    Kahtlus, et mõõtur on petetav, on esialgu vaid oletuslik. Küsitletud firmajuhid arvasid küll, et mõõturi petmine on võimalik, kuid kogemuste puudumise tõttu ei osanud nad pettuseviise nimetada.
    Oleme kaalunud kütu-sekulu mõõturite paigaldamist autodele, aga tegudeni ei ole jõudnud.
    Loobunud oleme mitmel põhjusel. Esiteks investeeringu suuruse tõttu. Siin on küll mitmeid variante: näiteks, et andurid on kõigil autodel, kuid on üksainus mõõtur ja seda tõstetakse autolt autole ringi. Aga ma olen aru saanud, et see ei ole tehniliselt päris võimalik.
    Teiseks olen kuulnud, et ka kütusekulu mõõtur ei ole efektiivne vahend, sest autojuhid on sellele juba mingi vasturohu leidnud. Mida täpselt on välja mõeldud, ei tea, sest need jutud on ainult kuulujutu tasemel.
    Praegu ei ole veel kütuse-kulu mõõtureid autodele peale paigaldanud, kuid plaani peame.
    Kütusekulu mõõtur lõpetab igasugused emotsionaalsel tasandil vaidlused teemal: kuipalju kulub kütust.
    Kuid mõõturi hind on küllalt kõrge, mistõttu ei jaksa neid tervele autopargile peale panna. Mõõtur peaks olema kümnest ühe klassi autost näiteks ühel, mille abil saab keskmist kütusekulu arvestada. Meil endal on kahte sorti autosid. Plaan on kummagi liigi ühele autole mõõtur peale panna. Võib juhtuda, et see investeering tasub ennast juba kuuga tagasi.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.