Volvo loodab S80-lt palju

31. juuli 1998, 00:00

Volvo S80, mille esimesed eksemplarid orienteeruvalt oktoobris Eestisse jõuavad, pole Volvole pelgalt uus mudel. S90 välja vahetanud auto kujutab endast Põhjamaade läbi aegade suurimat projekti tööstuses ja selle mudeli edust või ebaedust võib sõltuda Volvo tulevik. Ajal, mil autofirmad üle maailma liituvad, on Volvo üks pisemaid iseseisvaid autotootjaid ning pole sugugi kindel, kas sellistel väiketootjatel üldse tulevikku on.

S80 on esimene uuele alusele ehitatud Volvo ja ehkki samale alusele on tulevikus kavas uusi mudeleid välja tuua, ei tasu universaalkerega V80 siiski oodata.

S80 kasutab viie- ja kuuesilindrilisi jõuallikaid. Alguses jõuab S80 salongidesse 2,9- ja 3-liitriste mootoritega. Viimane kannab Volvo tippmudelitele omast tähist T -- suurimale mudelile kohaselt suurima numbriga ehk T6 (S40 tippversioon on T4, S70 oma T5). Veel sel aastal on aga tulemas ka viiesilindriline S80 T5, järgmisel aastal lisanduvad uued jõuallikad, sealhulgas viiesilindriline turbodiisel.

Aasta lõpus liinile toodav 2,4-liitrise mootoriga mudel lööb ökonoomsusega, pardaarvuti näitas maanteel pidevalt 6--7 l/100 km. Kogu keskmine kütusekulu tuli 8--9 l/100 km ringis. Ülierksa minekuga T6 oli oodatult janusem -- keskmine näit 12,5 l/100 km ringis.

Midagi pole ette heita ka kiirendusomadustele. Loomulikult ei suuda 2,4-liitrine mudel võistelda T6-versiooniga, aga 2,9-liitrise mootoriga võistleb ta küll.

Mootor on äärmiselt vaikne, vaid asfaldimüra on kuulda. Käiguvahetuse võib ära unustada nii 2,4-, 2,9- kui Geartronic-käigukastiga T6-versioonil, sest mootori müra ei reeda, et 100 km/h kiirus 5. käigu asemel 2. käiguga sõites käes on.

Nn liitmistehet kasutavat käigukasti, kus käiguvahetus toimub kangi üles-alla nõksutamisega, pole Volvo seni kasutanud, S80 T6-versioonil on see olemas. Märgatavat praktilist kasu sellest pole, sest elu näitab, et enamasti mängitakse käigukangiga esimesed paar nädalat, seejärel minnakse üle tavalisele automaatkasti re?iimile.

Auto sisemus on korrektne, kuid üsna mittemidagiütlev. Huvitava nüansina on meeldivalt näitlikult lahendatud ventilaatori õhu suunamine -- nupud on istuva inimese kontuuri kujuga.

S80 on äärmiselt mahukas (teljevahe 2790 mm, mis on võrreldes Audi A6ga 30 mm enam, kuid 5-seeria BMWst siiski 40 mm vähem), see lubab lahedat olemist ka tagaistmel.

Autosse sisse ehitatud mobiiltelefon töötab nii handsfree-süsteemis kui traditsioonilise telefonitoruga. Kas aga GSM-kaart peab just pagasiruumis olema, on küsitav. Kui kasutada autos üht ja oma telefonis teist kaarti, siis pole ju vahet, kui aga üks kaart käib nii autos kui ka taskutelefonis, oleks märgatavalt mugavam kaarti autos sees vahetada.

See-eest pole uue Volvo juhil vaja pagasiruumis CD-plaate vahetada -- keskkonsooli paigutatud plaadimängija mahutab 3 plaati.

Tagurdamisel on abi nupust, mis tagaistme kokku voldib. Loomulikult on see kasutatav vaid siis, kui taga kedagi parajasti ei istu. Normaalasendisse tuleb iste siiski käsitsi viia. Osal modifikatsioonidel leiab ka nupu, mis peeglid kokku «murrab» -- tõhus abi näiteks pesulasse sõites.

Nagu kogu oma ajaloo jooksul, rõhub Volvo turvalisusele. Kui küljeturvapadjad on juba igapäevaseks saamas, siis nüüd hakkavad võidukäiku tegema turvakardinad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 18:49
Otsi:

Ava täpsem otsing