Ajalehed lugeja asemel PRi teenistuses

05. august 1998, 00:00

Viimasel ajal lugupeetud Eesti ajalehti sirvides hakkab lihtsalt halb. Ja ühtlasi kurb. Ei, mitte selle-pärast, et on hapukurgihooaeg ja reporteritel pole lugusid kirjutades lugejaid enam millegagi üllatada. Hoopis sellepärast hakkab kurb, et lugejate olemasolu ei suudeta kohati enam üldse märgata ning lehtede eetiline tase on ohverdatud kitsarinnaliste ja lapsikute isiklike arvete klaarimisele.

Näiteid on palju. Iga päev leiab mõne. Drastilisemaid on Päevalehe ja Postimehe sõda lugejate hingede pärast. Lihtsalt häbi peaks olema sellist lehte üldse tellida, kus ei saada aru, et lehe ostnud tavakodanikule ei lähe sugugi korda, kas selle või tolle lehe tiraa? on 50 000 või 52 000. Lugejat huvitab lehe sisu ning kvaliteetne erapooletu uudis. Selle viimasega paistab aga lehtedel kitsas käes olema.

Ka siin on näiteid: toimetus saab anonüümse telefonikõne või kirja, kus keegi «usaldusväärne allikas» väidab, et suurel piimatööstusel on pankrot ukse ees. «Fantastiline uudis keset vihmast suve!» tormab õnnelik toimetaja ringi. «Igal juhul teeme loo ära.»

Õnn, et bilanssi lugeda ei oska. Muidu näeks ära, et «usaldusväärne allikas» pada ajas.

Või siis lugu, kus suurpanga juht tõmbab avalikult vee peale Eesti suurimale kindlustusseltsile. Ei mingit juurdlust, ei mingit asjade selgitamist, vaid otsekohe ajakirjandusse! Mis siis, et juriidiliselt ega dokumentaalselt oma väiteid tõestada ei suudeta. Aga pole vajagi, sensatsioon müüb igal juhul!

Kurb ja halb on eeskätt selle pärast, et lehepind nii odavaks on muutunud. Endalegi märkamatult on lugeja huvides kirjutamisest liigutud isiklike madalate ja ebaeetiliste PR-kampaaniate teostamiseni.

Tere tulemast kolleegide sekka!

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    28. November 2011, 18:50
    Otsi:

    Ava täpsem otsing