Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustamine läheb kallimaks

    Eesti kindlustusseltsid hakkavad konkurentsi tõttu alla lastud tariife tõstma

    Leks Kindlustuse juhatuse esimees Raul Kastan rääkis, et vabatahtliku sõidukikindlustuse ehk kaskokindlustuse hinnad on tõusnud aasta algusega võrreldes viiendiku võrra ehk kuni 5 protsendini auto kindlustusväärtusest.
    Hinnalangus on peatunud kodukindlustuses ning aasta teisel poolel prognoosis Kastan kuni 30% tõusu.
    Kodukindlustuse tariifide tõstmisele aitab kaasa hiljuti seltside vahel saavutatud kodukindlustuse kindlustusväärtuse hindamismetoodika ühtlustamise kokkulepe. «Tegu pole kartellikokkuleppega, sest me ei ole hindades kokku leppinud,» selgitas Kastan.
    Kasko ja eravara kindlustamise kõrval on muutusi oodata veel liikluskindlustuses, kus kahjusus on ületamas juba 75% piiri, väitis Kastan. «Ka sundkindlustuses, mis kord aastas parlamendi ette läheb, tuleb kindlasti ettepanekuid tariife korrigeerida,» lausus ta.
    Hindade tõstmine on Kastani sõnul keerukam juriidiliste isikute vara kindlustamisel, kus seltsidel on liialt erinevad arvutusmetoodikad ja riski hindamised.
    Kastan selgitas, et hindade tõstmise tingib tihedas konkurentsis tekkinud olukord, kus kindlustusleping pole seltsile enam rentaabel. Teiseks tuleb tema sõnul arvestada, et viimastel aegadel varakindlustuses kiiresti tõusnud ligi 60% kahjususe tase võib veelgi kasvada. «Vaadates Lääne-Euroopas toimunut, võib arvata, et kahjususe tase võib tõusta 80--90%ni. Hüvitiste väljamaksmiseks on vaja aga raha, mis tulebki preemiatest.»
    ASA Kindlustuse peadirektor Sergei Net?ajev väitis, et ka ASA Kindlustuses tõusevad hinnad esmajärjekorras koduvara kindlustuses. «See on möödapääsmatu, sest tariifid on läinud juba alla omahinna,» lausus ta.
    Eesti Kindlustuse kindlustusdirektor Mihkel Uibopuu ütles, et Eesti Varakindlustusel konkreetseid plaane kindlustustariifide tõstmise osas veel ei ole. «Samas kui turg hindu tõstma hakkab, plaanime seda ka meie,» ütles Uibopuu, «põhjust selleks on juba ammu.»
    Ajakirjanduses välja hõigatav fakt, et me kõik tõstame hindu, võib ju kartellikokkuleppena tunduda, inspektsioon seda aga nii ei tõlgendaks, rääkis kindlustusinspektsiooni direktori kohusetäitja Kaido Tropp. «Inspektsiooni nägemus on, et hakkab toimuma täpsem kindlustustehniline riski analüüs ja seega toimub normaalhindade juurde tagasiminek, mitte kartellisisene hindade tõstmine.»
    Hansapanga Kindlustuse müügijuht Jaak Rikson ütles, et tariifide oluline tõstmine Eesti varakindlustusseltsides on raske, sest lääne kindlustuskontsernide esindused Eestis sellega kergelt kaasa ei lähe. Kui viimased madalamaid hindu pakuvad, hakkavad Eesti seltside kliendid sinna üle minema. Tariifide senisest langusest tingitud seltside kahjumitest Riksoni sõnul väljapääsu pole. «Asi läheb kahjukindlustuses paratamatult globaliseerumise teed,» rääkis ta, «vaevalt et pikemas tulevikus ainult Eesti kapitaliga kindlustusselts konkurentsis vastu peab, või kui, siis väga kitsas valdkonnas.»
    Sampo Kindlustuse tegevdirektor Olavi Laido tunnistas, et hindade tõus suurendab kindlasti klientide huvi Sampo vastu. Kuna Sampo ei ole oma hinnatasemelt koos turuga liigmadalale langenud, on Eesti seltsidel suhteliselt suur varu ees, enne kui tõsiselt karta klientide ülevoolamist.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.